Ik zie een groot verschil tussen 'voor het karretje laten spannen' of multidiciplinair een incident aanpakken.
Ik denk dat het heel goed mogelijk is om elkaars taken over te nemen, tot een bepaald niveau.
Ik vind het jammer dat sommige, welke zich hulpverleners noemen, star vasthouden aan hun heilige huisje.
Bekijk het eens zo, als die dame van de RB daar niet had gestaan, had waarschijnlijk al dat publiek zich verdrongen ter hoogte van het ongeval om maar zo weinig mogelijk te missen. Door deze dame is de bulk ramptoeristen (professioneel of amateur, dat doet er niet toe) ter hoogte van haar blijven staan, ipv tussen de hulpverleningsvoertuigen ter hoogte van het incident.
En voor wat betreft de bevoegdheid die zulke dame heeft; ik hoop toch dat als zij haar taak niet goed zou uitvoeren, oom agent haar wel zou bijspringen, door of haar taak over te nemen, of die notaire ramptoerist achter de door de RB dame opgestelde afzetting te sturen. Zo niet, dan valt er redelijk wat te evalueren achteraf.