Dennis v/s Scania

Auteur Topic: Dennis v/s Scania  (gelezen 11232 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #20 Gepost op: 19 september 2003, 20:23:11
:)
Die vraag was eigenlijk voor firemanr bedoeld  :)

Desalniettemin.... ik begrijp dat het beschikbare budget dus geen doorslaggevende rol speelt bij de aanschaf van jullie nieuwe voertuig ffemt19?

Is de aanschaf van die autopompen Europees aanbesteed?

Gr
Erik

W van de AC

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 21 september 2003, 13:22:03
Maastricht heeft een Scania, zeer mooie wagen.
Je zou kunnen mailen voor de ervaringen ermee.

www.brandweer-maastricht.nl

GreetZ

ps hij staat nog niet op de site, dacht ik

Ik heb hem trouwens gisteren zien rijden naar een zeer grote brand in Vroenhoven België, evenals meerder auto's uit Maastricht.

Hij staat er wel degelijk op hoor, op jullie site. Bij voertuigen, de rechtse kant van de kazerne, 6e deur.
Mooi voertuig.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2003, 14:39:01
heb je er een foto van gemaakt Wilbert ;)

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2003, 16:45:55
Ik heb in allebei meegereden. En moet zeggen mijn voorkeur gaat uit naar een Scania. Het smoeltje van de auto. De cabine indeling voor de chauffeur. En hij gaat als een speer.

Ik heb meegereden in de Dennis van Maarssen en de Scania van Havelte.

Geef mij maar Scania.

Mario

Bralo20

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 22 september 2003, 16:50:58
Ok begrijp nu dsu waarom er dan zoveel merken zijn. Raar alleen dat het zo lang duurt voordat het voertuig geleverd wordt. KAn hier geen druk achter gezet worden door de overheid van Belgie? Ik neem aan dat zij ook willen dat hun Brandweer in goed materieel rond rijdt?

Via het ministerie duurt het altijd langer dan een rechtstreekse bestelling bij de fabrikant.  Men doet eerst een aanvraag om een voertuig te krijgen (je kan zoals ons korps doet nagenoeg voor alle voertuigen inschrijven en hopen dat je bij de gelukkigen bent).  Daarna mag je pas de opties kiezen (nu ook via subsidie) en dan wordt het voertuig pas "besteld". Je komt dan op de lijst terecht.  En volgens toekenning worden de voertuigen afgewerkt.  Je kan het ministerie eventueel onder druk zetten (grote korpsen doen dit af en toe) door te verklaren dat je het voertuig dringend nodig hebt om een of andere reden (bvb door ongeval).  Als je geluk hebt zal je bestelling dan wat naar voor geschoven worden en zul je sneller een nieuwe wagen krijgen.

Voor de nieuwe levering van tankwagens (serie 2002-2007) zijn wij het 2de korps dat zo'n wagen krijgt (oorspronkelijk kregen we het prototype maar dat gaat nu blijkbaar naar Heusden-Zolder.  Dit weekend heb ik vernomen dat het prototype zo goed als klaar zou zijn.  Er is dus een sprankeltje hoop dat we onze wagen begin volgend jaar krijgen.  (besteld eind begin 2002).

Als je het geld hebt bestel je dus beter rechtstreeks.

Mvg,

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 22 september 2003, 22:38:10
Het spijt me, maar ik denk nu: Wat een land! :-\
Misschien krom, maar ik erger me kapot aan dingen waar zo lang over geluld moeten worden, bah.

Christian

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 23 september 2003, 09:28:37
Het spijt me, maar ik denk nu: Wat een land! :-\
Misschien krom, maar ik erger me kapot aan dingen waar zo lang over geluld moeten worden, bah.

Christian

maar ook wel te begrijpen,een beetje TAS kost zo rond de 500.000 euro,s,en dan heb je eigenlijk niets byzonders. ;)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 23 september 2003, 16:57:20
Dat kan wel zo zijn, maar in Nederland duurt het toch ook niet zo eeuwig lang?

Christian

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 23 september 2003, 17:04:11
geen 2 jaar of langer nee,maar je bent zo een halfjaar verder.Je moet een auto zien te vinden(chasis),dan nog een opbouwer en dan moet de auto nog opgebouwt worden.Maar dat gaat vrij snel,meestal standaard bouw,en heeft de opbouwer tekeningen liggen van de diverse merken.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #29 Gepost op: 23 september 2003, 18:31:31
een half jaar???? nou dat is dan wel een heeeeeelleeeee simpele