Dennis v/s Scania

Auteur Topic: Dennis v/s Scania  (gelezen 11230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 23 september 2003, 19:20:12
Das inderdaad wel heeeel erg kort door de bocht ??? ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 23 september 2003, 22:25:00
nouja een jaar dan,he wat zijn jullie weer lastig vandaag ;D ;D ;D ;D

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #32 Gepost op: 24 september 2003, 17:07:22
Maar wat als hij europees aanbesteed moet worden, dan gaat er in de ontwikkelende fase al wat tijd in zitten.
Voordat de aanbesteding op papier staat en de partijen hun zegje hebben gedaan. Dan pas gaat het balletje rollen, wat zeg ik de wielen rollen om hem Brandweeruitruk klaar te maken.

/\/\ario

Bralo20

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 25 september 2003, 10:53:33
maar ook wel te begrijpen,een beetje TAS kost zo rond de 500.000 euro,s,en dan heb je eigenlijk niets byzonders. ;)

Een TAS (wat overeenkomt met een HZAP (half zware autopomp)) kost hier zo'n 232.505 EUR (incl. 21% BTW) geleverd via BiZa.

Een overzicht van de voertuigen en het overige materieel dat men via het Ministerie van BiZa kan kopen vind je hier: http://www.kbbf.be/skbbf/aankoop%202002%20-%202007/technische%20fiches.html

firemanr

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 26 september 2003, 03:28:43
nouja een jaar dan,he wat zijn jullie weer lastig vandaag ;D ;D ;D ;D

;D ;D

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #35 Gepost op: 26 september 2003, 23:20:49
terug koment op het onderwerp.....welke opbouw is het best voor een DENNIS???

firemanr

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 27 september 2003, 17:47:41
Wat mij trouwens opvalt is dat er met veel bombarie over de Dennis is gesproken, maar dat er weinig van in Nederland rondrijden.... iemand een reden?????

Lamper

• Junior gebruiker
  • **
    • Brandweer Yerseke
Reactie #37 Gepost op: 27 september 2003, 21:47:35
Het zou kunnen liggen aan de kosten. Bij ons korps (Yerseke) was het budget net toereikend, terwijl het bij ons buur- en gemeentekorps Krabbendijke net te veel was omdat zij er nog HV-materiaal bij moesten aanschaffen.

Wat betreft de ligging en de rij-eigenschappen hoor ik van de chauffeurs niets dan goeds, ook van de chauffeurs van de omliggende korpsen die met De Dennis hebben gereden hoor ik niets dan goeds.
Over de indeling hebben wij geen klachten, De Dennis is opgebouwd bij Touw in Bergen op Zoom. Voor foto's van de opbouw kun je de site van brandweer Yerseke bekijken.

En omdat er in Nederland zo weinig Dennissen rondrijden zou kunnen zijn dat er het/de afgelopen jaar of jaren Dennis-Europe niet aan de eisen konden voldoen. Ik heb inmiddels begrepen dat zij dit nu wel weer konden en dus weer meer Dennissen op de markt gooien (figuurlijk dan he ;))

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 28 september 2003, 11:11:48
maar welke eisen waren dat dan??Enne Rick ik zie liever een Dennis rond rijden met een Ziegler opbouw,maar das puur persoonlijk

zwoet

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 28 september 2003, 23:33:32
de keuze is heel makkelijk. Er is namelijk maar 1 echte vracht/brandweer auto en dat is DAF!!!!     Dus waarom nog moeilijk doen