[Rode kolom] Tankwagen gekanteld

Auteur Topic: [Rode kolom] Tankwagen gekanteld  (gelezen 31638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2007, 23:38:49
die keuze licht aan hun zelf ik weet niet wat voor weer het daar ter plaatse is

en 2 ambus plus mmt is normaal hoor bij vko
volgens mij beslist de centralist altijd nog of er een mmt wordt gewaarschuwd en is het zeker niet standaard dat mmt mee gaat op een vko.  ::)   Kunnen ze beter de hele dag met 3 heli's in de lucht blijven hangen  ::)

nu het ongeval.

- Ik wil weten of het voertuig gevaarlijke stoffen vervoerd, zoja wil de weten wat er op het gevibord staat en een ags tp.
- Ik wil weten op welke rijstrook/rijbaan het ongeval is gebeurd, en deze dan voldoende afgekruist hebben op matrixborden.
- Ik wil de meteo gegevens als er gevaarlijkste stoffen bij betrokken zijn.

geel en blauw waren al aanrijdend, ik had graag zo spoedig mogelijk een nader bericht van de GMC zodra er een voertuig zich tp  meld  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2007, 07:18:51
Voor als nog houd ik het bij 1x TAS, 1xHV, 1xOvD en 1xAGS.
(AGS omdat niet bekend is om wat voor een tankwagen het gaat).
Mocht ik wel weten wat erin zit, of wat er ongeveer aan de hand is dan laat ik meer rijden vanaf de rode kant ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer

korsakoff

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2007, 09:23:15
Nader bericht van de AC:

Het betreft een tankwagen die in de bocht van de A28 naar de N7 is gekanteld. Onduidelijk of er nog iets naast reed.
Melder zag geen plas ontstaan maar was het incident al voorbij. Geen gegevens over type tankwagen of inhoud bekend.
Wind komt uit het ZW en is ongeveer 3 Bft. Dit is gemeten op het dak van de meldkamer!
Aanrijden zou moeten via de Laan 1940-1945 maar dan kan ik beter Vinkhuizen piepen. U zit waarschijnlijk al op de Europaweg of zelfs de N7.

De ROGS ga ik voor u in kennis stellen. Ambu en politie rijden ook maar zijn nog niet ter plaatse.
Er is nog geen GRIP gegeven.

Matrixborden zijn nog niet doorgedrongen in dit gebied. Kruisjes zetten etc. gaat niet zo
maar gebeuren...

Off-topic: ik heb weinig verstand van de medische kant. Ik zal dan ook niet verder in gaan op hun opschaling...

Volgende update: zondagmiddag of -avond.
Ik hoor graag een paar OvD-en!

[verwijderd door de beheerder]

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2007, 10:42:10
een situatiebeeld op watr grotere hoogt, is de locatie hier juist aangegeven ?

Jacques

[verwijderd door de beheerder]
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #24 Gepost op: 13 juli 2007, 11:00:08
Tja dat wordt zowel de A7, A28 als alle locale wegen af laten sluiten vrees ik totdat we weten wat het is .....
Vreemd dat er niet meer meldingen binnen zijn van omstanders die wat meer kunnen vertellen, we zijn tenslotte al een paar minuten verder begrijp ik..
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

siebe190

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 juli 2007, 13:25:52
Ben jij OVD of zo, ben zelf net met brandwacht begonnen en ik weet sinds kort wat ovd betekend. Maar nu kom jij met een nieuwe term, ags

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2007, 13:34:45
ags = adviseur gevaarlijke stoffen

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #27 Gepost op: 13 juli 2007, 17:05:28
Omdat het onduidelijk is om wat voor tankwagen het gaat en of er iets mee aan de hand is, wil ik graag een 2e TS terplaatse hebben...
Ik laat nu dus het volgende aanrijden: 2xTS, 1xHV,1xOvD,1xAGS allen uiteraard onder prio 1. Via de bovenwindse aanrijroute...
Verders wil ik dan de a28 (julianaweg en emmaviaduct) en de N7 (weg der verenigde naties) worden afgesloten voor al het verkeer.
Ik hoor graag nader (ook als er meerdere telefoontjes binnen komen, moet haast wel met zo'n drukke weg), voertuigen op veilige afstand opstellen ;)
Weer of geen weer... altijd brandweer

jakob

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2007, 18:07:57
PRIO 1 VKO Julianaplein Groningen (voertuig: tankwagen;  personen: ja) eenheden 747 796

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2007, 18:43:18
PRIO 1 VKO Julianaplein Groningen (voertuig: tankwagen;  personen: ja) eenheden 747 796

Voertuig nummers zijn niet voor iedereen bekend, dus graag uitleg wat voor voertuigen je stuurt...
Alvast bedankt!
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.