Nu we al even bezig zijn is er ondertussen al meer bekend hoe groot de tankwagen is en hoeveel lading deze nog bij heeft?
zo te horen/zien is de tank dan lek. Laat de ovd maar vast een andere tankwagen komen om straks het een en ander over te kunnen pompen. Hierbij kan hij ook een grote kraan laten komen om proberen eerst het voertuig rechtop te zetten en dan het lek te dichten. Aangezien het zeer waarschijnlijk benzine is kies ik voor de eerste optie om te gaan pompen. dit kan redelijk gecontroleerd zonder ergens vonken te trekken.
voor de rest ben ik met "mijn ts en hv" uit gespeeld want wij hebben de tankwagen onder controle en dat willen we zo houden. ik kan 2 mensen missen die ik niet als koppel maar puur aan de ggd ter beschikking kan stellen als gewonden verzorgers. ze hebben geen materiaal en kunnen dus ook niets anders betekenen. ik wil mijn materiaal bij de tankwagen houden.
Ik zou ovd-b en ovd-g of ovdb met eerste ambu even een rondje laten lopen en trieeren wat de geneeskundige kant het liefst als eerste geholpen wil hebben. HIerop gaan we dan de eerst komende voertuigen op inzetten en verder af handelen als "normale"ongevallen. Zo te lezen heeft de persoon in de geplette wagen een hoge tijdsdruk. dit lijkt me op zich ook erg logisch. Alleen dan zal de tankwagen omhoog moeten met de kans dat het lek verder gaat scheuren en de gevolgen niet te overzien zijn. of de tankwagen moet leeg zijn
het is heel moeilijk om nu van achter een beeldscherm met alleen maar tekst om een beeld te vormen van hoe de situatie daar werkelijk is of we iets kunnen doen en hoe we dat kunnen doen. is er beeldmateriaal?
Ja de file. Erg vervelend voor die mensen maar zolang het lek nog niet dicht is. (ik heb het wel onder controle) en er nog beknelingen zijn dan laat het nog maar even omrijden. dit is nu toch al in gang gezet en ja ze wachten maar even. Nu kan je gewoon veilig werken zonder dat je voor ej sokken gereden word van de kijkers op dezelfde en de andere rijbaan!