Brandweerbordje wel of niet?

Auteur Topic: Brandweerbordje wel of niet?  (gelezen 8026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Gepost op: 15 juli 2007, 14:00:43
Graag alleen stemmen door vrijwillige brandweermensen!  O0

Ik ben benieuwd wat de vrijlwillige brandweermens hier op het forum in zijn auto heeft.

Je hebt er namelijk helemaal niets aan als je naar een uitruk toe rijd (of je moet narijden en op deze manier door de politie afzetting kunnen komen).
Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat je zo trots bent op je 'hobby' dat je dat graag wilt tonen.

Als je wel of niets in je auto hebt graag ook een motivatie erbij geven...  ;)

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2007, 11:04:05
Heeft mij toch al verschillende keren geholpen, dat mensen je door laten wanneer je ze er even attent op maakt dat je een dringende oproep hebt en naar de kazerne moet, ook bij politie.
En ja, ik ben ook trots op wat ik doe voor men medemens, of dit plaatje daar iets aan veranderd, nee. Heb ik er veel voordeel bij, nee.
Je herkend wel sneller collega's.
Ook wanneer je ergens laéngs komt en mensen hebben hulp nodig , wuiven ze sneller wanneer ze zien dat je van de brandweer bent.
Wanneer je ergens hulp aan het verlenen bent en de politie komt daar langs zullen ze misschien minder snel iets zeggen wanneer je auto ergens staat waar hij niet hoort te staan.

femt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2007, 11:29:43
stickers kun je overal krijgen.... ook fotograven etc rijden met van die stickers in de auto... dus het is lastig te zien of het nouh een fotograaf, een hulpverlener of een "scannerluisteraar" is...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2007, 12:39:11
stickers kun je overal krijgen.... ook fotograven etc rijden met van die stickers in de auto... dus het is lastig te zien of het nouh een fotograaf, een hulpverlener of een "scannerluisteraar" is...

Wij hebben er wel officiele van de dienst, en als ze vragen hebben, een officiele pas.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2007, 18:31:23

Brandmeester

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 20:17:54
Een bordje, sticker of weet ik veel wat in de auto, slaat helemaal nergens op! Geeft je dit een uitzonderinspositie, of anders in het verkeer? Ik ben erg benieuwd naar de redenen van de mensen die dit wel hebben.
Het is in mijn ogen een zelfverzonnen iets wat een normale weggebruiker niet begrijpt.
Een tijd geleden was er zelfs een lichtkrant bord op de markt, het moet toch niet gekker worden!

Ik ben ook brandweerman, maar ik heb niet zo'n raar bordje en of sticker in mn auto.  8)

fire dept vincent

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2007, 21:06:18
Een bordje, sticker of weet ik veel wat in de auto, slaat helemaal nergens op! Geeft je dit een uitzonderinspositie, of anders in het verkeer? Ik ben erg benieuwd naar de redenen van de mensen die dit wel hebben.
Het is in mijn ogen een zelfverzonnen iets wat een normale weggebruiker niet begrijpt.
Een tijd geleden was er zelfs een lichtkrant bord op de markt, het moet toch niet gekker worden!

Ik ben ook brandweerman, maar ik heb niet zo'n raar bordje en of sticker in mn auto.  8)

Voor een vrijwillige brandweerman (die opgepiept kan worden vanuit thuis) is het denk wel wat anders. Mischien gebruiken ze het toch zo van: Ik ben van de brandweer  ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2007, 21:12:36
Voordat nu weer een heel topic gevuld gaat worden....  ::) Lees eerst even: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,8411.0.html en http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,197.0.html  ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2007, 19:25:30

hebben ze deze brandweerman onder een graspol gevonden of zo, hij komt waarschijnlijk net kijken en snapt er niet zoveel van, lees eerst die oude topic's eens!
Nemo me impune lacessit