Hey jvo91,
allereerst welkom op het forum! Om dan vervolgens maar meteen de deur het huis in te trappen; het is enkele posts geleden ook al gezegd, en ik herken het verhaal: het is helaas niet zo dat je IV kan zien als een 'opstapplank' naar de politieacademie. Het wordt door sommige opleidingen af en toe zo gepresenteerd, maar de kans dat je vanuit deze opleiding daadwerkelijk soepel door kan stromen is echt heel gering (ik dacht dat het cijfer van die poster 2 op 28 o.i.d. was).
Wat veel voorkomt is dat politiemedewerkers deze opleiding in deeltijd volgen, om zodoende door te kunnen groeien binnen de politie, maar andersom is het helaas veel minder het geval.
Los hiervan kan ik je de opleiding zeker aanraden. Als je interesse in het politiewerk hebt zullen de onderwerpen die aan bod komen je ook zeker interesseren en is het uiteindelijk prima mogelijk om een gave baan bij een publieke of private veiligheidsinstantie te vinden. Ik raad je alleen ten zeerste af deze opleiding te doen met als enige doel bij de politie te geraken. Het kan wel, maar mocht het niet lukken dan ben je een dikke vier jaar eraan kwijt.
Dus, kort en goed; ja je gaat dit waarschijnlijk een interessante opleiding vinden, maar nee, de instroom naar de politie gaat niet zoals jij (en heel veel anderen, geloof me) zou willen.
Over de leeftijd kan ik verder niet veel zinnigs melden, op dit forum genoeg die dat weer kunnen