Het volgende is niet naar iemand persoonlijk bedoeld!
ik geloof niet dat ik je kan volgen...
leg eens uit?
Dat was een stukje uit het artikel waarnaar je linkte:
In oktober begint zijn stichting een campagne op scholen tegen het dragen van wapens. Want daar beginnen de problemen, zegt Wisbrun. ,,Als die dader geen mes had gehad, was dit niet gebeurd.’’
Ik vind het dus weer schandalig dat deze gebeurtenis die op zich al erg genoeg is, ook nog eens 'misbruikt wordt' om de aandacht op een campagne tegen het dragen van messen op straat te vestigen.
Verder dit ook nog eens:
,,Als die dader geen mes had gehad, was dit niet gebeurd.’’
Dit vind ik een enorme lompe opmerking. Het mes heeft hier geen schuld, het is de jongen in kwestie geweest die besloten heeft een mes als wapen te misbruiken.. Een schaar zou je ook als wapen kunnen gebruiken, hier dan ook maar gelijk een campagnetje tegen starten??
Door dit soort campagnes mag je bijna nergens meer een zakmes, multitool, etc. bij je hebben en dat is gewoon heel vervelend voor normale mensen zoals ik die dat ding gewoon gebruiken waarvoor het bedoelt is en die al vreemd aangekeken worden als ze voor iemand een verpakking openmaken...
De oplossing is niet om alle misbruikte hulpmiddelen zoals messen te gaan verbieden, maar de mensen aanpakken die ze misbruiken en jongeren voorlichten over het misbruik van messen.
Goed, wou ik even kwijt mensen.