Man doodgestoken om eieren gooien - Almere 14-07-2007

Auteur Topic: Man doodgestoken om eieren gooien - Almere 14-07-2007  (gelezen 14797 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #20 Gepost op: 28 augustus 2008, 19:36:40
ik ben blij met jullie reacties. zo zie ik het namelijk ook. en was even bang dat ik gek was dat ik er zo over dacht.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #21 Gepost op: 28 augustus 2008, 19:53:32
hiermede krijgen we dus toestemming om ons te bewapenen tegen het gevaar op straat!


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #22 Gepost op: 28 augustus 2008, 19:55:08
Citaat
In oktober begint zijn stichting een campagne op scholen tegen het dragen van wapens. Want daar beginnen de problemen, zegt Wisbrun. ,,Als die dader geen mes had gehad, was dit niet gebeurd.’’

Ow ja, steek (ik weet 't, ik weet 't..) het maar weer op die messen hoor.. ::) ::) ::)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 28 augustus 2008, 20:44:59

Ow ja, steek (ik weet 't, ik weet 't..) het maar weer op die messen hoor.. ::) ::) ::)

ik geloof niet dat ik je kan volgen...  ???  :-\
leg eens uit?
Samen sterk in de hulpverlening!


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #24 Gepost op: 28 augustus 2008, 22:41:21
Het volgende is niet naar iemand persoonlijk bedoeld! ;)


ik geloof niet dat ik je kan volgen...  ???  :-\
leg eens uit?

Dat was een stukje uit het artikel waarnaar je linkte:

Citaat
In oktober begint zijn stichting een campagne op scholen tegen het dragen van wapens. Want daar beginnen de problemen, zegt Wisbrun. ,,Als die dader geen mes had gehad, was dit niet gebeurd.’’

Ik vind het dus weer schandalig dat deze gebeurtenis die op zich al erg genoeg is, ook nog eens 'misbruikt wordt' om de aandacht op een campagne tegen het dragen van messen op straat te vestigen.

Verder dit ook nog eens:

Citaat
,,Als die dader geen mes had gehad, was dit niet gebeurd.’’

Dit vind ik een enorme lompe opmerking. Het mes heeft hier geen schuld, het is de jongen in kwestie geweest die besloten heeft een mes als wapen te misbruiken.. Een schaar zou je ook als wapen kunnen gebruiken, hier dan ook maar gelijk een campagnetje tegen starten??

Door dit soort campagnes mag je bijna nergens meer een zakmes, multitool, etc. bij je hebben en dat is gewoon heel vervelend voor normale mensen zoals ik die dat ding gewoon gebruiken waarvoor het bedoelt is en die al vreemd aangekeken worden als ze voor iemand een verpakking openmaken...

De oplossing is niet om alle misbruikte hulpmiddelen zoals messen te gaan verbieden, maar de mensen aanpakken die ze misbruiken en jongeren voorlichten over het misbruik van messen.


Goed, wou ik even kwijt mensen. ;)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2008, 22:52:50
Het volgende is niet naar iemand persoonlijk bedoeld! ;)



Dat was een stukje uit het artikel waarnaar je linkte:


Ik vind het dus weer schandalig dat deze gebeurtenis die op zich al erg genoeg is, ook nog eens 'misbruikt wordt' om de aandacht op een campagne tegen het dragen van messen op straat te vestigen.

Verder dit ook nog eens:

Dit vind ik een enorme lompe opmerking. Het mes heeft hier geen schuld, het is de jongen in kwestie geweest die besloten heeft een mes als wapen te misbruiken.. Een schaar zou je ook als wapen kunnen gebruiken, hier dan ook maar gelijk een campagnetje tegen starten??

Door dit soort campagnes mag je bijna nergens meer een zakmes, multitool, etc. bij je hebben en dat is gewoon heel vervelend voor normale mensen zoals ik die dat ding gewoon gebruiken waarvoor het bedoelt is en die al vreemd aangekeken worden als ze voor iemand een verpakking openmaken...

De oplossing is niet om alle misbruikte hulpmiddelen zoals messen te gaan verbieden, maar de mensen aanpakken die ze misbruiken en jongeren voorlichten over het misbruik van messen.


Goed, wou ik even kwijt mensen. ;)

Waarom zouden we dan het verbod op vuurwapens niet opheffen....?  ::) ::) of op stroomstoot wapens....? Als er toch allemaal verstandige mensen rondlopen moet dat toch ook geen probleem zijn....  ;)
De meeste mensen hebben alleen maar een mes op zak 'voor als er wat engs gebeurt'... niet omdat ze een appeltje willen schillen...  ;) :-X

Je mag overal in NL nog gewoon een mes bij je dragen behalve in bepaalde gebieden waar de APV het verboden heeft (omdat er regelmatig misbruik van gemaakt wordt)... :)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2008, 23:35:11
Citaat
Waarom zouden we dan het verbod op vuurwapens niet opheffen....?    of op stroomstoot wapens....? Als er toch allemaal verstandige mensen rondlopen moet dat toch ook geen probleem zijn....  

Omdat die voorwerpen ontworpen zijn voor het doden/verwonden/incapaciteren van een persoon, terwijl een mes een werktuig, een hulpmiddel is. ;)


En denk je nou echt dat iemand die een strafbaar feit gaat plegen eerst een de hele aanvraag en rompslomp gaat doen voor een wapenvergunning?? Natuurlijk niet, die willen een pistool dat niet te traceren is en evt. gewoon na het feit weggegooit kan worden. ;)

Maar intussen wordt iedereen die wel enthousiast in het schietsportwereldje/legale wapenbezitters meedraait helemaal gek van alle regeltjes en procedures die onworpen zijn door een stelletje burocraten.



Citaat
De meeste mensen hebben alleen maar een mes op zak 'voor als er wat engs gebeurt'... niet omdat ze een appeltje willen schillen...  

En waar ligt de fout dan... Bij de mensen die het mes voor de verkeerde dingen willen gebruiken, of bij het mes?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2008, 01:23:12
Omdat die voorwerpen ontworpen zijn voor het doden/verwonden/incapaciteren van een persoon, terwijl een mes een werktuig, een hulpmiddel is. ;)

Het ging in dit geval om een soortgelijk mes, 15-20 cm groot:



en het is dus 'normaal' dat je dit als werktuig, hulpmiddel bij je draagt als je op straat rondhangt in een nieuwbouwwijk in Almere...?  :-X


En waar ligt de fout dan... Bij de mensen die het mes voor de verkeerde dingen willen gebruiken, of bij het mes?

Natuurlijk ligt de fout bij de mens die het mes voor verkeerde dingen gebruikt, daarom is het ook belachelijk dat die niet gestraft wordt.

Ik ben zelfs van mening dat iemand die blijkbaar "na kalm beraad en rustig overleg" besluit dit mes mee de straat op te nemen, bij voorbaat al met "voorbedachten rade" het risico neemt iemand dodelijk te verwonden zodra dat mes daadwerkelijk gebruikt wordt; maw bij voorbaat al (poging tot) moord.  Zelfs al zou het zelfverdediging geweest zijn, dan nog is het extreem buitenproportioneel geweld om zo een mes in iemands rug te steken.
Samen sterk in de hulpverlening!


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 29 augustus 2008, 02:14:41
Waarom zouden we dan het verbod op vuurwapens niet opheffen....?  ::) ::) of op stroomstoot wapens....? Als er toch allemaal verstandige mensen rondlopen moet dat toch ook geen probleem zijn....  ;)
De meeste mensen hebben alleen maar een mes op zak 'voor als er wat engs gebeurt'... niet omdat ze een appeltje willen schillen...  ;) :-X

Je mag overal in NL nog gewoon een mes bij je dragen behalve in bepaalde gebieden waar de APV het verboden heeft (omdat er regelmatig misbruik van gemaakt wordt)... :)
praise the lord and pass the amunition!


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2008, 02:24:54
ik weet niet of ik het nu helemaal verkeerd zie maar als een van ons met een zakmesje loopt dat per ongeluk 3 mm langer is dan je handpalm DAN PAKKEN ZE JE OP WEGENS "VERBODEN WAPENBEZIT "
dat mes op de foto lijkt mij toch nog veel groter?dit is discriminatie andersom vind ik :(
en dan ook nog afzien van strafvervolging
foei