Helaas, er zit wel een financieel voordeel aan om er 2 aan te schaffen, maar niet de helft van het bedrag. Het gaat primair om de te volgen procedure voor de subsidie van de gemeente. En daarbij, wat Henk ook zegt, wat kan je fout doen bij een dergelijke auto?
De inventaris van het voertuig is gelijk en uitwisselbaar aan en met de GNK en aanrijdende ambulancedienst. Vandaar dat ook RN KNBRD deze 1 op 1 overgenomen heeft.
De opbouw, wat voertuigelectronica betreft, van deze auto's is door ons samengesteld en dat op basis van de ervaringen bij de Brandweer in Zandvoort en Amsterdam en de ambulancedienst in Haarlem . Vandaar dat ook RN KNBRD dit zelfde pad volgt.
Het carrosseriebedrijf dat de laatste hand heeft gelegd brancardplaten etc. levert al jaren aan de Brandweer Amsterdam en heeft ook de materialen geleverd van de oude 60-30. Dus ook dit bedrijf is een bekende.
En dan de auto zelf. Neem je een gok met een LandRover? Ik denk niet. Wij zijn al jaren, bijna 7 jaar al, op zoek naar een vervanger van de LandCruser 70. Omdat we wisten dat deze uit productie ging en niet leverbaar is met een Euro 4 motor. Dus hebben we veel testen gedaan en veel vergelijkingen. Zie de SRK test en vergelijkigsdag
http://www.zrb.info/index.php?item=albumkijk&cat=materiaal&album=Test-_en_Vergelijkingsdag_Hulpverleningvoertuigen en de vergelijkingsdag in Zandvoort
http://zrbhvvoertuig.web-log.nl/de_nieuwe_6020_en_6030/files/Voertuig_overzicht_versie_4.2.4.xlsLaat ik het anders brengen, wij zijn absoluut niet over één nacht ijs gegaan en hebben ons eigen pad gekozen.
Maar heren en dames, zie het product en wij zien U op zaterdag.
RR
(LUCAS reanimatie past met gemak!)