Rechercheur neergeschoten - Apeldoorn - 23-07-2007

Auteur Topic: Rechercheur neergeschoten - Apeldoorn - 23-07-2007  (gelezen 15509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112actueel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Gepost op: 23 juli 2007, 20:29:59
Maandagavond is in het Apeldoornse winkelcentrum ‘Anklaar’ een rechercheur neergeschoten.
De agent is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
De politie heeft de buurt rond het centrum afgezet voor onderzoek. Wat er zich precies heeft afgespeeld is nog onduidelijk.




meer foto's:
www.112actueel.nl




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2007, 00:14:44
Rechercheur neergeschoten in Apeldoorn
Uitgegeven: 23 juli 2007 19:33
Laatst gewijzigd: 23 juli 2007 23:40

APELDOORN - In het Apeldoornse winkelcentrum Anklaar is maandagavond rond 18.00 uur een rechercheur neergeschoten. De man uit Apeldoorn was in zijn vrije tijd in het winkelcentrum aan de Thannhauserstraat aan het winkelen. De politiemedewerker werd zwaargewond opgenomen op de afdeling intensieve zorg.

Rechercheur neergeschoten in Apeldoorn  

Vlak voor het schietincident heeft de man nog "een verdachte situatie" bij zijn collega's gemeld. Of de schutter hier ook bij betrokken was, wilde de politie niet zeggen. Toen de politie onderweg was, kwam de melding binnen dat de rechercheur was neergeschoten.


 

"We hebben het vermoeden dat hij daar door de schutter is herkend als een agent", aldus een woordvoerster van de politie. De man heeft meerdere malen gericht op de rechercheur geschoten. De dader ging er op een fiets vandoor.

Op het moment van de schietpartij was er veel publiek aanwezig, omdat het winkelcentrum nog tot 20.00 uur open zou zijn. Omstanders hebben eerste hulp verleend.

Schokkend

Voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakorganisatie ACP noemde de schietpartij in een reactie "schokkend en bijna niet voor te stellen". Als het waar is dat de dader het slachtoffer kende en er sprake is van een gerichte actie, zou dat "volstrekt onaanvaardbaar" zijn.

In de Nederlandse situatie zou dat bovendien "buitengewoon uitzonderlijk" zijn, aldus Van de Kamp. De schietpartij laat volgens hem zien welke consequenties het politievak kan hebben en in hoeverre die baan kan doorwerken in de privéomstandigheden.

Bescherming

De mate van bescherming die rechercheurs krijgen, hangt af van hun functie. Voor een 'gemiddelde' rechercheur is dat niet aan de orde, tenzij sprake is van een bedreiging. Er zijn echter ook functies waarbij de identiteit van de rechercheur wordt afgeschermd.

Van de Kamp wees er verder op dat geweld tegen de politie in het algemeen toeneemt. "Dat is zeer zorgelijk", zei hij. De politie en ook het kabinet doen er al veel aan om geweld tegen de politie en ander overheidspersoneel aan te pakken. "Dit zijn onacceptabele excessen", zei de voorzitter over de schietpartij in Apeldoorn.

bron: nu.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2007, 00:16:37
Een collega die is neergeschoten lees ik op teletekst. Ondanks dat ik hem persoonlijk niet ken raakt me dat behoorlijk. Iemand die word neergeschoten omdat hij zijn werk doet. Ik hoop dat hij er snel weer boven op is.

mvg
Mike


Bommie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2007, 00:17:42
Waar gaat het naartoe met deze wereld :-[ :-[ :-[


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2007, 00:26:01
volgens de laatste berichten op SBS ligt hij in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Heel veel sterkte voor hem, familie en collega's !!

En inderdaad: waar gaat het heen in deze wereld :-[

Peter


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2007, 01:01:47
Vreselijk zeg, je zult maar met je kinderen boodschappen aan het doen zijn :-\


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2007, 02:50:33
>:( >:( >:( >:( :( :( :( :( :'( :'( :'(
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2007, 13:51:39
7 dagen per week 24 uur per dag agent zeggen ze zo vaak tegen ons. Vaak is dat ook zo. Vaak ben je na je werktijd ook nog met je werk bezig. Zie je bepaalde situaties op straat gebeuren dan doe je daar toch wat aan. Wettelijk verplicht ben je zelfs om in bepaalde situaties op te treden ook in je vrije tijd. De rechercheur in kwestie zag ook een verdachte situatie en heeft collega's ingelicht. Hoe wrang is het dat je dan neergeschoten wordt door een of andere hersenloze... Vreselijk. Het raakt mij ook harder omdat het een collega is. Sterkte voor de familie, vrienden en collega's! Hopen dat de dader snel aangehouden wordt en dat de collega er weer goed boven op komt!


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2007, 14:01:31
7 dagen per week 24 uur per dag agent zeggen ze zo vaak tegen ons. Vaak is dat ook zo. Vaak ben je na je werktijd ook nog met je werk bezig. Zie je bepaalde situaties op straat gebeuren dan doe je daar toch wat aan. Wettelijk verplicht ben je zelfs om in bepaalde situaties op te treden ook in je vrije tijd. De rechercheur in kwestie zag ook een verdachte situatie en heeft collega's ingelicht. Hoe wrang is het dat je dan neergeschoten wordt door een of andere hersenloze... Vreselijk. Het raakt mij ook harder omdat het een collega is. Sterkte voor de familie, vrienden en collega's! Hopen dat de dader snel aangehouden wordt en dat de collega er weer goed boven op komt!

Ik snap de term hersenloze niet helemaal in deze contekst.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2007, 14:27:48
Ik snap de term hersenloze niet helemaal in deze contekst.

Dat sloeg op de schutter. Erg veel hersens zal hij inderdaad niet hebben, of wel?

Groeten, Peter.