Dat vraag ik me dus af, er staat nergens in het RVV de betekenis uitgelegd van ''voorzien zijn van''.
Voorzien zijn van KAN ook betekenen dat de lampen wel daadwerkelijk branden en dan is voorzien van meer lichten. Tenslotte als de lampen niet branden geven zij geen licht .....
Vandaar ook dat ik niet kijk in het RVV maar in het voertuigreglement waar wel degelijk wordt vermeld dat het gaat om aan het vortuig aangebrachte voorzieningen ongeacht dus of ze in gebruik zijn ja of nee.
Artikel 5.1.1
1. Het is de bestuurder van een voertuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijden, indien het voertuig:
a. niet deugdelijk van bouw of inrichting is, dan wel rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud verkeert,
b. zodanig is gebouwd of ingericht dat de bestuurder onvoldoende uitzicht naar voren of opzij heeft, of
c. niet voldoet aan de in de afdelingen 2 tot en met 17 van dit hoofdstuk ten aanzien van de bouw of inrichting van voertuigen van de categorie waartoe het voertuig behoort, gestelde eisen.
En dan met name lid c.
Bron:
Voertuigreglement zoals geldend op 15-01-08