Overstromingen in Engeland, Swiftwaterteams actief

Auteur Topic: Overstromingen in Engeland, Swiftwaterteams actief  (gelezen 2326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 24 juli 2007, 14:21:02
Tijdens de grootste overstromingen in engeland, zijn diverse waterrescue teams actief, waaronder de RNLI Swiftwater rescue team en Rescue3 Swiftwater teams..

Let eens op de uitrusting van de redders van . (Pakken:  Aquatek 350 en Palm Vesten, Helmen..), Niemand loopt zonder een halve roeispaan.

Bekijk deze video

Verder zie je daadwerkelijk schokkende video's op het internet waar mensen verdrinken in het stromende water..

Ik zal er een aantal hier neer zetten..
Als je dit bekijkt zijn wij dan voorbereid in Nedeland voorbereid..




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2007, 19:47:50
Let op het verhaal over de gevaren van ziektes op te lopen door kontakt met het smerige water, waar een reddingswerker zelf door in het ziekenhuis is beland! Beschermingsmiddelen zijn noodzaak! En iedere geredde krijgt een reddingsvest aan valt mij op.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2007, 23:59:03
Let op het verhaal over de gevaren van ziektes op te lopen door kontakt met het smerige water, waar een reddingswerker zelf door in het ziekenhuis is beland! Beschermingsmiddelen zijn noodzaak! En iedere geredde krijgt een reddingsvest aan valt mij op.

Henk

Henk, dat is een van de grootste lessen uit Katrina, voor redders..  Daarvoor waren droogpakken eigenlijk voor dit soort missies erg ongebruikelijk, omdat te temparaturen daar te hoog voor waren en droogpakken te stug en niet geschikt voor offensief zwemmen..

Zoals je ziet is ook de ILS en de RNLI over gestapt voor dit soort missies naar Aquatek droogpakken..
In de UK, zijn er speciale opslag loodsen waar juist voor overstromingen ruim 3000 extra zwemvesten liggen voor dit soort missies..  Elke drenkeling of evacuee krijgt op dit water een rescue-vest aan.  Een opblaasvest heeft daar te veel nadelen voor..  Alle teams in de UK inclusief de RNLI krijgen allemaal de Rescue3 training voor overstromingen en swiftwater..  
In de UK zijn ze door schade en schande wijzer geworden..

Kan je voorstellen dat er in twee maanden in een westers land je huis twee keer echt onder water komt te staan.. Electriciteit uitgevallen, gebieden geen drinkwater meer, geen flessewater meer in de supermarkten..
Putdeksels verdwenen, Mensen die in het riool worden gezogen en zo verdrinken.., straten die compleet door het stromend water zijn weggeslagen.. Mensen die in auto's vast komen te zitten en niet meer uit de auto komen..  Hulpdiensten die zich vast rijden in het stromend water..

Deze foto's komen uit trainingfoto's uit de UK..   Ik heb nog niet veel foto's uit de UK, van de teams daar, ik had al wel van wat trainingen daar wat foto's gevonden..




Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2007, 23:26:49
Peter,
Interessante video.
Heb je inmiddels nog meer aan beeldmateriaal, graag.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2007, 08:08:45
Hier vind je nog meer video's, over de overstromingen in Engeland..  

Je vind er ook het verschrikkelijke verhaal van en vader, waarvan zijn zoon verdrinkt, door de besluiteloosheid van de hulpdiensten ter plaatse..  Compleet met nieuwsartikel van de Dailymail en echte video beelden van de mislukte reddingspoging... (skynews)..