Leuk dat dat in NL nog mag, met fluo/reflectie en blauwe kappen blijven rondrijden. In D zijn beide voorbehouden aan HV-organisaties en als je daar niet bijhoort, pech, dan mag je alle fluo- en reflecterende vlakken (wordt als "verlichting" beschouwd; bij reflectie zijn alleen zijdelings gele strepen toegestaan) en blauwe kappen verwijderen of overspuiten (dit laatste wordt dan, speciaal bij campers, vaak zéér knullig gedaan, tot en met de verfroller, wat dan weer niet zo goed staat...)
Rode kruis afdelingen krijgen tegenwoordig boetes omdat ze blauwe verlichting hebben, en nog niet eens gebruiken, dus dit is niet meer toegestaan zeker niet voor piet particulier.
Er zijn echt hele mooie voorbeelden in engeland van voormalige ambulances die zijn verbouwt tot camper waar verder niets meer van te zien is.
Die engelse ambulance zou ik laten wrappen met witte folie, het resultaat is dan een voertuig dat er als nieuw uitziet, en de kappen zijn ook beplakt zodat ze niet meer zichtbaar zijn. ik vraag mezelf af wat de kosten daarvoor zijn, ik noem wrapping omdat me dit goedkoper lijkt dan overspuiten.
Eigenlijk moet je ook niet met een herkenbare ambulance als camper rond willen rijden, in mijn ogen ben je dan niet goed wijs, hoe graag ik ook zou willen dat de ambu orgineel blijft.