Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 241137 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #160 Gepost op: 12 februari 2012, 12:25:41

Deze staat bij mij een paar straten verder. Hij ziet er nog vrijwel origineel uit (inclusief blauwe balk) maar wordt nu gebruikt voor EHBO-cursussen volgens een sticker die erop geplakt is. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Bron foto: http://www.kazernesnederland.nl/kazernedongenned.htm


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #161 Gepost op: 1 maart 2012, 17:29:33
http://www.rescue911.de/vid-bomberos-voluntarios-pergamino-27636.htm

Vanaf 01:50...een oude DAF en IVECO van Nederlandse bodem.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #162 Gepost op: 3 maart 2012, 11:44:36
Hey folks

heb hier nog een leuke oltimer ambulance van de dienst Burger Bescherming "BB"
Hij had een 2de leven bij de GGD Limburg
Hij had een 3de leven bij Het Nederlandse Rode kruis (als hulpverleningsvoertuig/mobiele veldpost)
En heeft nu een 4de leven bij Het Nederlandse Rode Kruis (als historisch "pronkstuk" :D)

Merk: Citroën
Type: H-Van (HY)
Bouwjaar: 1984 (als ik me niet vergis)










Zoals op de laatste foto te zien is, eindelijk blauwe platen (dankjewel "Stichting Historische Verzameling Rode Kruis")  O0
Kan niet wachten tot jullie hem volledig terug in "old style hebben"  0098
Ben ergens wel blij dat hij nu bij jullie is (al zal ik hem missen) maar jullie doen er de dingen mee die wij wouden doen, maar dus niet mochten van de afdeling  >:(
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #163 Gepost op: 3 maart 2012, 15:45:27
Mooie repo! Mooie HY. Helaas mag hij eigelijk niet met de blauwe platen de weg op...


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #164 Gepost op: 3 maart 2012, 15:53:17
Mooie repo! Mooie HY. Helaas mag hij eigelijk niet met de blauwe platen de weg op...

Oh nee ?
Rijden toch meerdere wagens met "blauwe platen" rond ?  ???

Maar zou best kunnen dat ze de originele platen nog steeds hebben en de blauwe enkel op shows/bijeenkomsten gebruiken.
(nog niet gevraagd)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #165 Gepost op: 3 maart 2012, 15:58:24
Ja klopt, maar hoe oud is de HY op de foto?  1e toelating 1980.
Wanneer mag je met de donkerblauwe klasiekerplaten rijden? bij een toelating vóór 1 jan 1978. Daarna alleen gele platen. ;)


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #166 Gepost op: 3 maart 2012, 17:28:01
Ja klopt, maar hoe oud is de HY op de foto?  1e toelating 1980.
Wanneer mag je met de donkerblauwe klasiekerplaten rijden? bij een toelating vóór 1 jan 1978. Daarna alleen gele platen. ;)

Oke.. nou ja, hij is niet meer van ons nu dus, maar denk dat ze dat dan wel weten ;)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #167 Gepost op: 19 maart 2012, 22:24:51
Ik reed laatst op 1 van mijn nachtelijke rondritjes op de ring van A'dam door IJburg en kwam daar volgend voertuig tegen:

http://imageshack.us/photo/my-images/832/21072011x.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/585/21072011003.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/824/21072011001m.jpg

Kan iemand mij meer vertellen? Ik begrijp dat het een ex-brandweer voertuig is maar wat zou zijn doel kunnen zijn geweest?

Eureka: eindelijk antwoord van de club van verzamelaars van oude brandweervoertuigen in Puy-de-Dômes: de Citroën was ooit een ambulance van een private firma, 'gedreven' door de eigenaar van de plaatselijke 'Tabac'. Toen die er mee ophield heeft hij de ambulance geschonken aan de Sapeurs Pompiers van Plauzat, die toendertijd nog niet onder de departementale organisatie vielen. De DS heeft circa 5 jaar dienst gedaan als brandweer-ambulance en is door een Peugeot J7 VSAB, Véhicule de Secours aux Asphyxiés et Blessés, vervangen op het moment dat de SP gedepartementaliseerd werd.
Groeten,
Paulg


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #168 Gepost op: 20 maart 2012, 06:16:03
Eureka: eindelijk antwoord van de club van verzamelaars van oude brandweervoertuigen in Puy-de-Dômes: de Citroën was ooit een ambulance van een private firma, 'gedreven' door de eigenaar van de plaatselijke 'Tabac'. Toen die er mee ophield heeft hij de ambulance geschonken aan de Sapeurs Pompiers van Plauzat, die toendertijd nog niet onder de departementale organisatie vielen. De DS heeft circa 5 jaar dienst gedaan als brandweer-ambulance en is door een Peugeot J7 VSAB, Véhicule de Secours aux Asphyxiés et Blessés, vervangen op het moment dat de SP gedepartementaliseerd werd.
Groeten,
Paulg

een echt "zwervertje" dus, bedankt voor het antwoord.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


busfoto.nl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #169 Gepost op: 6 mei 2012, 02:02:03
Ook in Roemenië rijdt Nederlands spul rond, zoals hier in Bistrița.