Zijn we nou helemaal van de pot gerukt??????

Auteur Topic: Zijn we nou helemaal van de pot gerukt??????  (gelezen 8978 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2007, 06:16:18
k vraag me nu btw wel t volgende af:
als k in de tram zit en k zie iemand aangehouden worden willen ze een postcode, straatnaam, plaats en naam hebben.
als diegene alles geeft, naam, straat, plaats enz maar geen postcode dan vragen ze ook per direct om assistentie ivm een aanhouding,, zou dat nog lang rechtsgeldig blijven gezien deze uitspraak?
ik denk dat dit wel een consequenties zou kunnen gaan hebben als er idd door de rechter besloten is dat het eisen van de POSTCODE overdone was daar dit ook niet op ieder geldig ID staat en dus blijkbaar niet vereist is onder de verplicht te verstrekken persoonsgegevens als bedoeld in de WID
Politie Aspirant niveau 4

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2007, 06:25:28
Zou het niet zo zijn dat de desbetreffende agent de postcode in dit geval zelf gelijk had kunnen vinden en dat de rechter daarom tot dit besluit gekomen is?  :|

Michelle1983

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2007, 07:38:38
k vraag me nu btw wel t volgende af:
als k in de tram zit en k zie iemand aangehouden worden willen ze een postcode, straatnaam, plaats en naam hebben.
als diegene alles geeft, naam, straat, plaats enz maar geen postcode dan vragen ze ook per direct om assistentie ivm een aanhouding,, zou dat nog lang rechtsgeldig blijven gezien deze uitspraak?
ik denk dat dit wel een consequenties zou kunnen gaan hebben als er idd door de rechter besloten is dat het eisen van de POSTCODE overdone was daar dit ook niet op ieder geldig ID staat en dus blijkbaar niet vereist is onder de verplicht te verstrekken persoonsgegevens als bedoeld in de WID

Onder de WID hoef je geen persoonsgegevens te verstrekken, de hele zaak heeft ook niets met de WID te maken (de man gaf immers zijn rijbewijs). De man voldeed niet aan een vordering van een toezichthouder en dat is strafbaar. Ik denk inderdaad dat toch is vrijgesproken omdat de rest van de informatie al bekend was en de toezichthouder de vordering niet had hoeven doen.

Rene112

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2007, 08:43:43
Zou het niet zo zijn dat de desbetreffende agent de postcode in dit geval zelf gelijk had kunnen vinden en dat de rechter daarom tot dit besluit gekomen is?  :|

Ik heb op de (regionale?) tv een gedeelte van de uitspraak van de rechter gezien. Als ik het mij goed kan herinneren was de rechter van mening dat de man goed gehandeld had omdat hij op het verzoek van de agent hem zijn mapje met papieren heeft overhandigd. Daarin zaten ook de gegevens van de autoverzekering (groene kaart) waarop de postcode stond. Kortom : de beste man heeft direct alle gegevens overhandigd, voor de rechter eind verhaal...  ;)

groeten,
René de Caluwé

Michelle1983

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2007, 08:53:09
Ah bedankt :)

Rene112

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 2 augustus 2007, 09:24:12
Ah bedankt :)

Graag gedaan ;)

en hier kan je deze wonderlijke "zaak" ook zelf nog even zien met de uitspraak van de kantonrechter!
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=75069
groeten,
René de Caluwé

Kanarie

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2007, 13:01:17
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk: is het niet weten van je postcode strafbaar?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2007, 22:55:41
Zou iemand me kunnen uitleggen -waarom- je je postcode moet opgeven??

Michelle1983

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 4 augustus 2007, 09:40:54
Da's niet zo moeilijk :) Op de aankondiging van beschikking die de agent hoogstwaarschijnlijk stond in te vullen, wordt ook gevraagd om de postcode. Zie op www.overheid.nl/op Staatscourant 2001, nr. 162, p. 25.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 4 augustus 2007, 10:46:35
als de postcode verplichte info is... hadden ze er over na moeten denken en hem op je ID moeten zetten vind k persoonlijk.. als iemand zn ID geeft voldoet ie toch aan de identificatieplicht..
Politie Aspirant niveau 4