Wat ik gehoord heb is dat er veel bomen omgewaaid zijn in een bos en dat er mensen onder die bomen bekneld zitten, maar dat ze pas bevrijd kunnen worden op het moment dat de brandweer het veilig genoeg vind om het bos in te gaan. Er schijnen ook hulpkreten te komen uit het bos.
Dit is wat ik gehoord heb van iemand die ter plaatse geweest is, maar als ik het zo hoor gaat het alleen om omgewaaide bomen en verder geen slachtoffers, maarja, we wachten het persbericht maar even af.
Die mensen maken het waarschijnlijk mooier dan het is... Ik heb gehoord van een politieman dat er géén gewonden waren, en ik ben aardig laat weggegaan. De 206 van Nunspeet zag ik toen trouwens ook bij een gewoon klusje 'boom omzagen' staan. Als er nog slachtoffers waren had 'ie daar niet gestaan denk ik
En ik heb daar aardig door de bossen gereden, niks geen hulpkreten gehoord, de trauma is weggevlogen (dus zekerheid: géén so). Toen ik weg was géén ambu of iets van de GGD te bekennen. Op basis van al deze ervaringen baseer ik dat er met zekerheid géén gewonden meer zijn... Anders had die politieman wel gemeld dat er nog iemand vermist is (dat moet dan al wel bekend zijn, zo'n dikke 2 uur na de eerste melding)...
Eerst was er wel
sprake van beknellingen e.d. (daarom zo ver opgeschaald en traumaheli+ enkele ambu's tp). En toen de eerste voertuigen tp kwamen stormde het niet meer volgens mij (in ieder geval veel minder, het was een korte bui. Toen Nunspeet uitrukte was het in Nunspeet zelfs al helemaal droog), dus het was gelijk al veilig genoeg om de bos in te gaan, je moet toch een keer (ookal zijn er bomen die op vallen staan)...