Politievoertuigen ook kanariegeel

Auteur Topic: Politievoertuigen ook kanariegeel  (gelezen 6855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peteroff

  • Gast
Gepost op: 31 juli 2007, 16:42:18
Op de IVIC 2007 in Rosmalen begreep ik van een wat hoger geplaatste politiefunctionaris dat er plannen zijn om alle "spoed"voertuigen van de politie ook kanariegeel te laten spuiten (met Biza striping natuurlijk). Wat betreft kleur en lijnstriping zijn ze dan gelijk aan de ambulance (excl. Amsterdam).

Achterliggende gedachte is dat deze kleur de beste opvallende kleur is en de eenduidigheid en herkenbaarheid voor het overige verkeer vergroot. Niet in de laatste plaats voor de agenten zelf natuurlijk (wordt je minder snel omver gereden  ;))
Motoragenten en agenten van de bereden politie rijden inmiddels al in deze kleurstelling.

Wie kan dit bevestigen?
(Ps er is al een topic, maar dat gaat specifiek over KLEDING en mijn vraag betreft de VOERTUIGEN)




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2007, 21:53:48
Denk dat "plannen" een heeeeeeeel groot woord is in deze. Hooguit denkt men erover na. Maar men denkt op Europees niveau ook na om in heel Europa de Battenburg-striping (zie Engeland en Zweden) in te voeren. Er zal nog een hele hoop water door de Maas stromen voordat die "plannen" werkelijkheid worden denk ik.
greetz,  Enrique


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2007, 18:55:47
Dan wil ik de kanariegele voertuigen (viervoeters?) van de beredenen wel eens zien ;D.
Volgens mij is er tot dusverre alleen dood leer in die kleur geleverd, en wel aan de motoragenten.
Motorkleding trouwens van inferieure kwaliteit, waardoor de uitlevering reeds sinds enige tijd is stopgezet.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2007, 20:38:01
Ik moet eerlijk zeggen dat die (dienst)motorkleding van Damen Leathers in Prinsenbeek/Breda naar mijn mening behoorlijk inferieur is, ten opzichte van de prijs. Voor dezelfde prijs heb je van andere merken betere kleding met betere protectie....

Maarre.... ik hoorde wel dat er een paardenspuiterij zou komen. Nu snap ik ook wat al die gele bussen verf daar op het terrein doen!
greetz,  Enrique


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2007, 22:06:28
Op de IVIC 2007 in Rosmalen begreep ik van een wat hoger geplaatste politiefunctionaris dat er plannen zijn om alle "spoed"voertuigen van de politie ook kanariegeel te laten spuiten (met Biza striping natuurlijk). Wat betreft kleur en lijnstriping zijn ze dan gelijk aan de ambulance (excl. Amsterdam).

Achterliggende gedachte is dat deze kleur de beste opvallende kleur is en de eenduidigheid en herkenbaarheid voor het overige verkeer vergroot. Niet in de laatste plaats voor de agenten zelf natuurlijk (wordt je minder snel omver gereden  ;))
Motoragenten en agenten van de bereden politie rijden inmiddels al in deze kleurstelling.

Wie kan dit bevestigen?
(Ps er is al een topic, maar dat gaat specifiek over KLEDING en mijn vraag betreft de VOERTUIGEN)

Dan lijken politievoertuigen wel ineens verdacht veel op ambulancevoertuigen, en dat is niet echt gewenst denk ik .
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2007, 09:32:23
Ben ik met je eens, maar dat vind ik ook van die zgn bombulance van de EOD ook. die lijkt ook verdacht veel op een ambu (of willen ze gewoon vast voorbereid zijn voor als het misgaat?) ;D
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2007, 11:23:10
Als hij wit zou zijn zouden er vast mensen gaan 'klagen' dat hij teveel op een boeventransport busje lijkt  >:D >:D ;D


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2007, 17:35:07
Wat maakt het uit waar het op lijkt,
als het blauw/blauw voert met een meertonig geluidssignaal hoor je aan de kant te gaan.
Ik zie de  ;D wel maar toch...

De gemiddelde burger weet niet eens wat er aan komt als ze alleen de sirene horen. Dus laat staan dat ze zich druk gaan maken als er een voertuig van een hulpverleningsdienst aan komt in een andere kleur dan 'normaal'.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 24 september 2007, 16:17:45
Ik weet dat er gespeeld wordt met kleuren. Zover ik hoorde worden de auto's mogelijk zilver, in navolging van de Duitse collega's. Heb er zelfs al dienstdoende auto's van gezien:

(foto is niet door mij gemaakt)

[verwijderd door de beheerder]


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2007, 16:22:45
Deze auto is van het RWBM (Regionaal Bureau Wapens en Munitie) van Midden- en West Brabant en werd dacht ik niet in wit geleverd en men vond het leuk om 'm dan zo te laten. En voor zover ik weet blijft wit de basiskleur voor politievoertuigen...  :)