hitte uitslag

Auteur Topic: hitte uitslag  (gelezen 7501 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Gepost op: 6 augustus 2007, 21:42:00
wie of wie kan me helpen want ben ff een stukje de weg kwijt.


wat kan je doen bij hitte uitslag op de kuiten en in de hals?


ik heb kindje goed laten drinken en gekoelt met een natte doek maar kan je nog meer doen?


flappus  niet elke verandering is een verbetering


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:46:25
als het erg is dan zou ik zelf de huisarts inlichten.. O0


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:47:51
Vermijd blootstelling aan zonlicht en vermijd zware lichamelijke inspanning tijdens warm, vochtig weer. Besteed aandacht aan de ventilatie en probeer de temperatuur binnenshuis zo laag mogelijk te houden. Handhaaf een aangename temperatuur en luchtvochtigheid (liefst met een airconditioner) om het zweten te verminderen en de verdamping vanuit het lichaam te bevorderen. Draag katoenen kleding die losjes en gemakkelijk zit. Draag geen strakke kleding en trek regelmatig andere kleding aan. Neem regelmatig een bad en houd de huid schoon en droog. Vermijd of verminder het eten van gekruide spijzen.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:48:57
wij hebben er voor gekozen het niet te doen. omdat nadat de zon weg gedraait was en gekoelt de klachten minderen wel de ouders in gelicht en gezegt dat als het niet beter word dat ze altijd contact op kunnen nemen met de huisarts.



inspannning voorkomen tijdens een kinderkamp is best moeilijk om dat een kindje van 8 duidelijk te maken
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:55:46
Hé Tebby,

Lijkt me inderdaad de beste oplossing. Met name kinderen die vol verve deelnemen aan een kamp verliezen rust wel eens uit het oog. Buiten koelen, zon en warmte zoveel mogelijk vermijden is er weinig aan te doen. Er zijn mensen die zweren bij mentholcréme, maar ikzelf ben hier niet zo'n voorstander van. De créme zelf kan dan namelijk ook al snel een huidreactie veroorzaken.

Aangaande het eten van gekruid voedsel heb ik vandaag weer iets bijgeleerd, wist niet dat dat ook invloed had.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:58:13
oke thanks voor jullie antwoorden.

vanaf morgen zullen we er wel geen last mee van hebben aangezien het morgen slechter weer word. maar de afgelopen twee dagen helaas wel.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2007, 22:54:39
oke thanks voor jullie antwoorden.

vanaf morgen zullen we er wel geen last mee van hebben aangezien het morgen slechter weer word. maar de afgelopen twee dagen helaas wel.

Tebby,


Het hangt natuurlijk van de ernst af en de mate van last dat het so ervan heeft.
Vandaag hebben we op het bouwdorp een paar kinderen op de post gehad waarbij warmte een rol speelde.
Ons beleid is in die gevallen koelen met een bloemenspuit (werkt perfect) en we proberen ze een kwartiertje op de post, in de schaduw, rustig te laten zitten.
Met water en wat zoute drop vullen we vochtverliezen aan.

Mocht je deze week tijd en zin hebben, en ook nog in veghel bent, kom maar eens op bezoek .....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2007, 00:33:17
wie of wie kan me helpen want ben ff een stukje de weg kwijt.


wat kan je doen bij hitte uitslag op de kuiten en in de hals?


ik heb kindje goed laten drinken en gekoelt met een natte doek maar kan je nog meer doen?

Bij rode, jeukende en verheven huiduitslag kun je proberen d.m.v. vaseline/vochtinbrengende creme de aangedane plek te verzachten, natuurlijk moet je de aangedane plek wel beschermen tegen verdere inwerking van de zon, dus blijf in de schaduw, evt kan een ijsblokje ook nog diest doen als verkoelend element.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2007, 10:40:22
Ik had zelf in de tropen last van hitte-uitslag, voornamelijk op het onderbeen dat door sokken bedekt was. Mij werd toen geadviseerd om het droog te houden, dus met talkpoeder. Ook kreeg ik een calamine-lotion, maar ik heb die naam nog nooit eerder gehoord, ik weet niet waar die voor is. Koelen deed ik ook veel, maar vooral uit comfort-overwegingen; ik weet niet echt of het de genezing bevorderd.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2007, 11:05:41
calamine-lotion is een cremepje/zalfje/lotionnetje met kamille, welke kalmerend werkt op de huid en dus eventueel kan helpen bij uitslag.
denk dat je ook wel kamillethee kunt gebruiken om t zelfde effect te bereiken.Ik heb een keer zonneuitslag gekregen in engeland ( jaja t regent er echt niet altijd) en heb toen bij de drogisterij ( is ook een apotheek daar) een zalfje gekregen genaamd eurax wat erg goed werkt tegen de jeuk die je krijgt van (zonne) uitslag en insectenbeten. de werkzame stof is Crotamiton, waarvan ik in nederland op t moment geen middel kan vinden.
Groetjes Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis