AmbuMedical

Auteur Topic: AmbuMedical  (gelezen 2821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

• Gast
Gepost op: 12 juli 2007, 19:27:16
Ik zie steeds vaker een ambulance van AmbuMedical naar het Ruwaard van Putten ziekenhuis rijden in Spijkenisse. Maar er is geen regio aan verbonden en ze rijden ook niet met roepnummers. Wat is dit voor soort organisatie en wat doet deze organisatie?

Het zijn overigens gewoon Chevrolet GMT 600 wagens, met op de zijkant ALS wagen.

Bart S

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2007, 19:39:54
Wellicht rijden ze het B-vervoer weg in de/een regio?
Uit "Paramedics Worldwide" :

WAZ  Artikel 8:

1. Het is aan anderen dan de Regionale Ambulancevoorziening verboden ambulancezorg te verrichten.
2. Het eerste lid geldt niet voor degenen die krachtens enige overeenkomst met een Regionale Ambulancevoorziening ambulancezorg verrichten.
3. Het is verboden daadwerkelijk ambulancezorg te verlenen zonder opdracht van een meldkamer.

Lid 2 van artikel 8; Hier wordt de mogelijkheid gelaten (krachtens een overeenkomst, de aannemer en onderaanemer principe) zoals dat al van toepassing is in o.a. RAV Nijmegen. Hier wordt door Bronts Ambulance het niet urgente vervoer gedaan, tot op heden.

harold

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2007, 15:40:39
Ik heb ze ook al twee keer gezien. Een keer in Bergen op Zoom en een keer op een evenement. Ik had bedacht dat ze misschien ook repatrieringen doen.

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2007, 20:40:43
Ik kreeg vorige week te horen dat de AmbulanceZorgt Rotterdam-Rijnmond (AZRR), ambulance te kort kwam. Deze dienst AmbuMedical, is gewoon een verhuurbedrijf met opgeleide ambulancepersoneel. De AZRR, heeft deze dienst met de benodigde medewerkers ingehuurt, zodat ze toch niet te kort komen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2007, 22:25:29
Ik kreeg vorige week te horen dat de AmbulanceZorgt Rotterdam-Rijnmond (AZRR), ambulance te kort kwam. Deze dienst AmbuMedical, is gewoon een verhuurbedrijf met opgeleide ambulancepersoneel. De AZRR, heeft deze dienst met de benodigde medewerkers ingehuurt, zodat ze toch niet te kort komen.

Ik denk dat bedoelt wordt AmbuCare, deze uitzendorganisatie voor ambulancepersoneel exploiteert een ambulance tbv B-vervoer wordt deze in Rotterdamse regio ingezet ism AZRR.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2007, 22:28:30
Ik heb toevallig vandaag ook weer een Chevy van AmbuMedical in het Rotterdamse zien rijden...  :|