Ook in Terneuzen bestaat er een officiele brandweerfotograaf en dat is ondergetekende....
Ik ben aangesteld door de gemeente Terneuzen, heb hiervoor ook een pas voor gekregen met foto ondertekend door de burgemeester. Hiermee kom ik dus op plaatsen waar een andere fotograaf weggestuurd wordt, of helemaal niet doorgelaten in de eerste plaats.
Dat dit niet onverstandig is , is wel eens gebleken bij een HV uitruk (waar ik het hier niet over ga hebben), maar waar dus de fatsoensnormen dus duidelijk overschreden werden door de zgn. hobbiefotografen.
Gevolg: bij een "simpele" woningbrand worden nu alle fotografen achter de lijnen gebonjoerd, terwijl ik gewoon kan blijven gaan en staan waar ik wil.
Het hele gebeuren is gegroeid uit het feit dat ik altijd een website gehad heb van mijzelf en dat ik vrijwillige brandweerman ben uit Terneuzen.
In die zin is gevraagt of ik dit "erbij" wil doen., samen met nog een collega uit Sas van Gent. Ook hij is officieel brandweerfotograaf en vrijwilliger in die stad.
Ik heb geen OVD code (wilde ik niet, want om nu 3 x wakker te worden snachts, voor een melding" neem eens contact op met ac", vindt ik nogal wat), maar heb een pieper met alle 10 de kazerne codes van Terneuzen.
Wij zijn dus voorgesteld aan brandweer (in zover nog nodig..
), politie en ambulance en worden dus overal toegelaten.
Ik gebruik dus een NIKON D70S met externe flitser.
Het gebruik van de foto's en/of tekst op de website van Terneuzen :
http://www.terneuzen.nl/veiligheid/brandweer wordt door ons geschreven en de foto's uitgezocht, en na controle door OVD geplaatst. Bij dodelijke afloop van iemand bij ongeval of brand wordt hiermee minstens 24 uur gewacht uit pieteit met de familie. (en daar wringt nogal eens de schoen.
)
Wij zijn ook geen website met inhoud die het moet hebben van sensatie o.i.d., maar we hebben een website (onderdeel van Terneuzen website zelf) voor de burger die meer wilt weten over het brandweerwezen in het algemeen en in het bijzonder van Terneuzen.
Ben verder in bezit van helm, fluoriserende jas met opschrift "brandweerfotograaf", statief, nog een extra zoomlens etc.