Binnen de Veiligheidsregio Kennemerland bestonden altijd al drie brandweerfotografen. Dit wordt uitgebreid naar zes met hele strikte regels. Men is op dit moment bezig om alles op de rails te zetten. Je zal niet de eerste zijn die dit proces verstoord maar ik raad het je niet aan.
De scheiding tussen brandweerfotografen en persfotografen zal een stuk duidelijker worden en dat juich ik toe. Enkele niet-brandweerfotografen hebben in dit kader al vrijwillig hun veiligheidsvesten met "brandweerfotograaf" vervangen door nieuw vesten met "fotograaf".
Daarnaast heb je zo'n vest alleen nodig als je binnen de afzetting wilt werken. Ik weet niet hoe Zwanenburg daar mee omgaat, maar er zijn korpsen binnen Kennemerland die absoluut niet toestaan dat hun eigen jeugbrandweer binnen de afzetting komt.
Ergo, niet doen.
Kijk je kan het zo bestellen : http://www.brandweerwinkel.nl/winkel/contents/nl/d412.html#p3117
Daar staat: "Goedkeuring en registratie FLR 22.10a". Nu kan ik de term FLR niet zo snel terugvinden maar volgens mij wordt er aangegeven dat het bestellen van T-shirts een beperking kent.
Ik weet ook al wel dat het niet slim is om het te doen maar het mag gewoon.
Er is door de VRK veel werk vericht om de regeling brandweerfotograaf op de rails te krijgen. Ik vraag me af waarom iemand uit Noord-Oost Gelderland een 14-jarig lid van de jeugdbrandweer een advies gaat geven wat tegen deze regeling in gaat?