Neigt een beetje naar belangenverstrengeling. In Haaglanden heeft een van de fotografen daar ook (indirect) problemen mee gehad.
Wij gebruiken een
selectie voor onze eigen website/weblog. Wij leveren
absoluut niet aan kranten of andere media die als doel hebben geld te verdienen met hun werkzaamheden (ook leveren we niet aan nieuwssite's van radio stations enz). Ik heb zelf sinds enkele maanden ook
geen reclame op mijn site en er gaat ook geen enkele foto naar de krant of nieuwswebsite. Dit is namelijk voor de persfotografen, zo zitten wij ook niet in hun vaarwater. Ook publiceren wij niet alle foto's omdat sommige voor intern gebruik zijn en foto's die elke andere fotograaf
niet zou kunnen maken, zoals binnen in een pand die worden niet op onze website gepubliceert. (Dit zou anders niet eerlijk zijn omdat bezoekers op mijn site wel foto's kunnen zien die een nieuwssite zoals abradio niet heeft. Ook hebben alle bekende media een brief gehad met uitleg en afspraken om belangenverstregelingen te voorkomen. Naar mijn inziens gaat dit goed en ik heb zelf een goede relatie met alle fotografen die ik persoonlijk (uit het verleden) ken.