verbindings cursus ??? wel of niet

Auteur Topic: verbindings cursus ??? wel of niet  (gelezen 6595 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wrdmarco

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2007, 20:38:10
dat is al gebeurd hoor de leiding/organisatie weet hier van ik weet dat er een aantal centralisten nog in de leer waren dit heb ik uit betrouwbare bron gehoord namen zal ik niet noemen maar ze moeten wel letten op de ether dicipline die geld bij het NRK en niet de radio amateur versie.
zo hoorde ik regelmatighet volgende;

cp: 361 come in

of dat als de 363 de cp riep  dat de cp antwoord met 364 geef bericht.

maar deze mensen zullen dat zelf ook wel weten en te horen gekregen hebben van hun coördinator of plv coördinator

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 1 september 2007, 13:13:15
Nou gebiedt mij de eerlijk te zeggen dat ook een enkele centralist tijdens Sail nog wel even de cursus opnieuw mag volgen. Want wat mijninziens centralist-onwaardig is (met een lichte knipoog, dat dan weer wel), is halverwege de boodschap al de term 'over' gebruiken om vervolgens het verhaal af te maken. Daarnaast waren er nog wel meer puntjes, maar die zal ik hier niet noemen maar in een evaluatie richting de organisatie.

Michel, waarom de knipoog? De centralisten horen perfecte etherdiscipline te hebben. Als de centralisten al dikke fouten lopen te maken, dan zal dat geen positieve invloed hebben op de vele vrijwillgers met beperkte portokennis.

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2007, 22:03:47
Nou gebiedt mij de eerlijk te zeggen dat ook een enkele centralist tijdens Sail nog wel even de cursus opnieuw mag volgen. gr. Michel

Dat gaat begin 2008 vast goedkomen!  ;)

Casbuur

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2007, 22:37:52
dat is al gebeurd hoor de leiding/organisatie weet hier van ik weet dat er een aantal centralisten nog in de leer waren dit heb ik uit betrouwbare bron gehoord namen zal ik niet noemen maar ze moeten wel letten op de ether dicipline die geld bij het NRK en niet de radio amateur versie.
zo hoorde ik regelmatighet volgende;

cp: 361 come in

of dat als de 363 de cp riep  dat de cp antwoord met 364 geef bericht.

maar deze mensen zullen dat zelf ook wel weten en te horen gekregen hebben van hun coördinator of plv coördinator

Tijdens de Vlootdagen in Vlissingen was dit inderdaad een probleem. Roept de 364 de cp, antwoord de cp met: "324, hier cp." Iedereen hoorde 364, maar cp antwoorde met 324. Het was zelfs zo erg dat er 1x werd gezegd (en dat doe ik maar in letters, anders snappen jullie het misschien niet.) "CP, hier drie eenenzestig (3 61), drie zes een (3 6 1), driehonderdeenenzestig (361)," CP:" Drie eenentwintig (3 21), geef bericht."

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2007, 23:12:37
Waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden. Waar een hoop mensen rond lopen ( of een hoop raceauto's rijden) :D kunnen lopende posten / of zelfs de NCS wel eens mensen verkeerd verstaan.

Shit happens, Verder heeft niet iedereen de zelfde ervaring waardoor mensen ook wel eens iets niet goed verstaan.

Overigens vind ik een centralist die werkt als een computer ook niet echt fijn idee hoor:)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken