Wat doe je met het aanbod van het publiek om de paraplu's als beschutting tegen de regen te gebruiken?Ik gebruik de paraplu's maar laat tegelijkertijd een wat beter geschikte voorziening aanvoeren, van mij part een groot zeil wat mbv een paar hekken tot tent omgevormd kan worden. leuke klus voor de padvinders onder de toegestroomde aanwezigen....
Waar let je op tijdens het wachten op de AMBU?ABCD, parameters goed in de gaten houden zodat verslechtering gesignaleerd wordt en het verloop daarvan bij de overdracht aan de ambu medegedeeld kan worden.
Veder afkoeling voorkomen, geruststellen etc
Zorgen voor aflossing van de gene die het hoofd stabiliseren, patient zo stabiel mogelijk ondersteunen etc
Wat doe je met de keuze van de centralist om de ambu niet met spoed te laten komen?De werkwijze van de medisch centralisten een beetje kennend ga ik er van uit dat de TL de centralist onvolledig geinformeerd heeft, ik bel dus alsnog zelf op.
Ik heb overigens aangegeven dat ik dit geval sowieso al zelf zou bellen nog voor de aankomst van de TL, dus deze vraag is voor mij niet zo relevant.
Ik heb er alle vertrouwen ik dat ik in dit geval de centralist van de noodzaak van een A1 kan overtuigen.Je vermeldt overigens een beetje tot mijn verbazing in je samenvatting (waar ik geen nieuwe info verwacht) dat de helm ernstig beschadigd is, ik kan dat in je eerdere informatie niet vinden ! (sterker nog, ik zie het woord "helm" in je samenvatting voor het eerst
)
Het was wel fijn geweest wanneer we deze essentiele info gelijk al gehad hadden, het is immers een teken van hoog energetisch trauma, voor een centralist mede reden voor een A1 rit.....
Ach het is een mooie bevestiging van de kreet in mijn 'handtekening' :
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resourcesJacques