Altijd s.o. melden aan NCS en vragen om ondersteuning, je bent maar alleen en dan kan de collega de communicatie voor jou overnemen.
S.o. benaderen en vragen wat er gebeurd is.
kijken of s.o. ABCD stabiel is dus: is hij bij bewustzijn? zo ja kan hij zelf vertellen wat er gebeurd is. Zo nee dan ademweg, ademhaling controleren en professionele hulp inschakelen via NCS.
S.o. bij bewustzijn dan dus vragen wat er gebeurd is en waar hij pijn heeft. als s.o. een verwonding aangeeft ok een aantal andere mogelijk verwondingen aangeven naar gelang het mechanisme van ongeval, dus pijn in gewrichten ( schouders polsen knieën enz.) duizelig, hoofdpijn etc.
S.o. bewusteloos, ABC bewaken en wachten op professionele hulp. Als een collega assistentie komt verlenen controles eventueel overdragen zodat jij de ambu overdracht snel en makkelijk kunt doen.
Ik zou hier niet voor de stabiele zijligging kiezen omdat onduidelijk is wat er gebeurd is, kies er het liefst voor de kinlift.
Wat ik erg raar vind is het feit dat de buddy van betrefende fietser niks heeft, als ze vallen vallen ze samen. Buiten dat, als jij aankomt met een porto kun jij het melden, want dat is wat ik aanneem dat de buddy gaat doen. Ook zou het fijn zijn als de buddy blijft want hij weet neem ik aan meer over de gezondheid van het s.o. Er even vanuitgaande dat het s.o. de gehandicapte fietser is.
Nou geef mij maar wat meer info, nu ben ik uitgepraat.