Trauma of onwel?

Auteur Topic: Trauma of onwel?  (gelezen 3733 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2007, 16:49:17
De reden dat ik dit vraag is dat er globaal twee soorten spoedritten zijn: ongevallen en onwelwordingen (combinaties daargelaten). Ik vraag me gewoon af of men liever het 'technische' van de traumatologie heeft (beknellingen etc.) of het 'nadenken en puzzelen' van een onwelwording. Beide hebben zo hun charme (er van uitgaand dat je van je werk houdt), en ik ben erg benieuwd wat men het leukst/interessants vindt.
Ongevallen en onwelwordingen zijn maar een klein deel van de spoedritten. Wat te denken van cardiologische ritten, CVA's, neonatologie, spoedoverplaatsingen enz.......? Die ritten hebben ook hun "charme".

harold

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2007, 20:07:59
Het leuke van het ambulancewerk is juist de afwisseling en grote diversiteit aan ritten. Ik heb gestemd op "het maakt me niet uit".
De meeste trauma's zijn niet zo interessant. Een groot deel van de onwelwordingen ook niet. Maar wat maakt een rit interessant? Naarmate je ervaring opbouwt zijn het niet de ziektebeelden of de handelingen die je doet. Het is meer de situatie erom heen, de gesprekken die je hebt met de mensen, het uitzoeken wat er nodig is, enz. Spoedoverplaatsingen kunnen inderdaad ook interessant zijn, net als complexe B-ritten.