lesstof cursussen

Auteur Topic: lesstof cursussen  (gelezen 3834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Gepost op: 23 juni 2008, 17:13:04
Rodekruisers,
Zijn rodekruis afdelingen in Nederland gebonden aan de lesstof van het oranjekruis, of zijn afdelingen geheel vrij in deze keuze?

alvast bedankt


groetjes,
Ehv-er




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2008, 23:16:36
Het Rode Kruis zal vanaf medio 2009 gebruik gaan maken van eigen (lees: door het Vlaamse Rode Kruis opgestelde) lesstof dat volgens mij bij het Rode Kruis in heel de EU wordt geimplementeerd. Meer hierover kun je op het intranet van het Rode Kruis lezen (als je RK-vrijwilliger bent). De lesstof van het ORanje Kruis vervalt daarmee binnen de afdelingen (EHBO-verenigingen zullen wel gewoon van deze Oranje Kruis-lesstof blijven gebruik maken).



gr. Michel


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2008, 02:13:40
dat het rodekruis bezig is met een eigen lesstof is mij bekend. mijn vraag was zijn/waren afdelingen in Nederland verplicht het OK lesstof te volgen?
nu je het zegt, vraag ik mij af zijn afdelingen dan verplicht om deze nieuw ontwikkelde lesstof te volgen ook voor hun vrijwilligers?? hier heb ik namelijk niks over kunnen terugvinden.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2008, 22:18:57
Als RK afdeling ben je nooit verplicht geweest om het OK te volgen, dat iedere afdeling dat wel deed, is een ander verhaal....
Je bent als afdeling vrij om te bepalen welke lesstof jij aanbiedt aan je cursisten.