Rescue, kun je mij aangeven aan wie het dichtdrukken van slagaders nog wordt geleerd, anders behalve aan mensen die ver buiten de westerse bewoonde wereld gaan vertoeven (bij wie ook het knevelen nog aan bod komt).
Kees
Kees,
Ik leer het aan specifieke doelgroepen, die daar om vragen, First Responders, Reddingsbrigades, en buitensport eerste hulp, bemanning van boten en vliegtuiigen, Overal waar de reguliere hulpverlening is vertraagd en er weinig andere middelen zijn.. Een reguliere verwonding waarin het nog nuttig is, als het voorkomt, is glas in de wond, zodat je geen directe druk kan geven.. Het is slechts 1 van de vaardigheden, en er zijn nog wel een paar alternatieven, als je gewend bent te improviseren..
Om even 'antwoord?' te geven op de vorige vraag: in de ehbo die ik nu volg werd gezecht dat er niks meer word behandeld mbt het dichtdrukken van de slagaders... Wegens Europese richtlijnen oid.
Welke europese richtlijnen hebben we het dan over ?, Ik heb ze in ieder geval nog nooit kunnen vinden. En ik heb toch even gezocht.?, waar moet ik kijken ?