ehbo curcus verslag

Auteur Topic: ehbo curcus verslag  (gelezen 48947 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 24 augustus 2007, 20:24:18
Even wat voorinformatie: Heb me zojusit ingeschreven voor een ehbo curcus waarbij ik een aantal avonden theorie en praktijk krijg. €185.- was de schade (inc. lesmaterialen), geen idee of dit veel is. De curcus is exclusief reanimatie. Dit word ook pas gegeven vanaf 16.

Het lijkt mij leuk om in dit topic te beschrijven (web-log idee) wat ik elke avond leer om zo misschien ook bij anderen interesse op te wekken om een curcus te volgen.

Nou nog even afwachten, heb me ingeschreven en zodra meer bekend is zal ik het hier schrijven, en uitteraard ook over de curcus, waar het natuurlijk om draait.

Max




EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2007, 02:15:26
Even wat voorinformatie: Heb me zojusit ingeschreven voor een ehbo curcus waarbij ik een aantal avonden theorie en praktijk krijg. €185.- was de schade (inc. lesmaterialen), geen idee of dit veel is. De curcus is exclusief reanimatie. Dit word ook pas gegeven vanaf 16.

Het lijkt mij leuk om in dit topic te beschrijven (web-log idee) wat ik elke avond leer om zo misschien ook bij anderen interesse op te wekken om een curcus te volgen.

Nou nog even afwachten, heb me ingeschreven en zodra meer bekend is zal ik het hier schrijven, en uitteraard ook over de curcus, waar het natuurlijk om draait.

Max

Max


Laat je vooral niet weerhouden.
Ik vind het vreemd dat je geen reanimatie krijgt want dat is het belangrijkste item


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2007, 12:56:48
Even wat voorinformatie: Heb me zojusit ingeschreven voor een ehbo curcus waarbij ik een aantal avonden theorie en praktijk krijg. €185.- was de schade (inc. lesmaterialen), geen idee of dit veel is. De curcus is exclusief reanimatie. Dit word ook pas gegeven vanaf 16.

Het lijkt mij leuk om in dit topic te beschrijven (web-log idee) wat ik elke avond leer om zo misschien ook bij anderen interesse op te wekken om een curcus te volgen.

Nou nog even afwachten, heb me ingeschreven en zodra meer bekend is zal ik het hier schrijven, en uitteraard ook over de curcus, waar het natuurlijk om draait.

Max

Exclusief reanimatie?! Dat is heel vreemd, want het is een vast onderdeel van het ehbo diploma. Daarnaast klopt het niet dat het vanaf 16 jr. gegeven wordt. De leeftijdsgrens is met de nieuwe druk van het ehbo boekje naar 15 jaar opgeschoven. En daarnaast mag je, met toestemming van je ouders en instructeur je reanimatie al veel eerder aangeleerd krijgen, zolang je maar in staat bent om een reanimatie uit te voeren (kracht, je lichaamslengte, mentaal).

Is dit een ehbo cursus vanuit het oranje kruis?

Ik vind de prijs zonder reanimatie redelijk hoog.
Zeker als je je bedenkt dat de nieuwe richtlijnen al vanaf een afwezige ademhaling spreken van reanimatie. Ik heb er mijn twijfels bij.
Welke organisatie geeft deze cursus?
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2007, 14:37:22
EHBO Almere, ik ga nog eens nabellen aangezien ik ook liever meteen reanimatie haal, en of er uitzonderingen zijn :|


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2007, 09:35:05
Max,

volg jij niet de Jeugd EHBO-B cursus? Daar zit geen reanimatie in.... Maar even bellen of je mee mag doen met de eenheidsopleiding. Is trouwens wel duur zeg :(
It's me!


Combatman

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:06:38
Heej Max,

Lijkt me een leuk plan! Ik zat zelf gisteravond nog te zoeken voor een ehbo cursus in Houten en die kost €150,- met reanimatie. Zonder zou ik echt te duur vinden! ff nabellen idd dus


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2007, 13:38:00
Mijn moeder heeft contact gehad met de EHBO-curcusinstelling. Het word verzorgd door het Oranje Kruis. Én ik ben ingedeeld!  :) Bij de eerste les zal ik vragen hoe het zit met de reanimatie...


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2007, 15:04:27
Verzorgt door het Oranje Kruis :o
Nee, de opleiding is samengesteld door het Oranje Kruis maar wordt door een andere organisatie verzorgt. Bijvoorbeeld het Rode Kruis of een EHBO vereniging. Maar, is dit nu inclusief de module verbandleer en kleine ongevallen en / of AED? Want in de basisopleiding zit de reanimatie. Alleen de AED moet vaak betaald worden....
Ben wel heel nieuwsgierig hoor ;)
It's me!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2007, 17:44:51
Ik zal het allemaal de eerste lesdag even navragen, zal dan ook wel meer te horen krijgen :) ;)


1of4

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2007, 19:24:43
LOL..

Leuk idee...

Maar ken goejekoper  >:D
Opgeven bij Rode Kruis afdeling Lelystad.. Is hierzo gratis... Maar dan wel ongeveer 6 x per jaar een inzet doen als tegen prestatie  ;)  ;D

Of via Scouting... Medische en EHBO stam.. Dan ongeveer € 125 + reanimatie + verbandleer (kan in twee weekeinden).
Wel ff lid worden dan maar dat zijn de kosten niet. ::)

Bijde organisaties is vanaf 15 jaar

Suc6