Calamiteitenaanhanger politie?

Auteur Topic: Calamiteitenaanhanger politie?  (gelezen 2104 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Gepost op: 26 augustus 2007, 15:05:45
Hallo afdeling blauw,

zou één van de kenners onder jullie mij kunnen vertellen waar een calamiteitenaanhanger van de politie (in dit geval regio Kennemerland) voor dient?
Gistermiddag werd die namelijk, voortgetrokken door een witte auto (van het type renault kangoo of iets dergelijks) met 3-motorige spoedbegeleiding richting een ongevalslocatie in Hoofddorp gebracht. (voor de duidelijkheid: HV 1 BEKNELLING (Incidentnet: 1) HOOFDDORP - N201/WEG OM DE NOORD - N201 HFD [ 681 644 693 ])
Ik heb alleen niet kunnen zien wat ze ermee deden toen ik uiteindelijk langs het ongeval fietste, vandaar de vraag.  8)

ps. heb de zoekfunctie uiteraard al gebruikt maar leverde geen resultaat op.




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2007, 15:09:06
Hey Mark, ik was daar gister ook even ter plaatse.

De calamiteitenaanhanger werd gister voortgetrokken door een Opel Vivaro bus. De aanhanger bevat allerlei materialen voor calamiteiten. In het geval van gister ging dit even om een grote hoeveelheid verkeerskegels (de oranje pionnen) ter plaatse te krijgen zodat er een ''veilige'' werkplek gecreërd kon worden.

In Amsterdam-Amstelland rijd een calamiteiten wagen rond die vooral groot afzet materiaal vervoerd zoals grote afzetschermen, lichtmasten etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2007, 15:14:06
Hey Mark, ik was daar gister ook even ter plaatse.

De calamiteitenaanhanger werd gister voortgetrokken door een Opel Vivaro bus. De aanhanger bevat allerlei materialen voor calamiteiten. In het geval van gister ging dit even om een grote hoeveelheid verkeerskegels (de oranje pionnen) ter plaatse te krijgen zodat er een ''veilige'' werkplek gecreërd kon worden.

In Amsterdam-Amstelland rijd een calamiteiten wagen rond die vooral groot afzet materiaal vervoerd zoals grote afzetschermen, lichtmasten etc.

Thanks Jeroen  :)
Kan me goed voorstellen dat die pionnen nodig waren.. wat een drukte, en wat veel mensen die meer oog hadden voor het ongeval dan de verkeersregelaar of de verkeersregelende agent tien meter voor ze.  :-X

ps. toen ik langs de Van Heuven Goedhartlaan fietste richting N201 hing ie achter een wit bestelwagentje met 3 motoren erbij, later zag ik hem inderdaad aan een Vivaro hangen. Ik ga d'r vanuit dat we het wel over dezelfde aanhanger hebben.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2007, 15:15:44
Ah dat is mogelijk. Het zou kunnen dat ze em eerst even achter een andere wagen hebben gehad. Deze aanhanger was trouwens een andere als die ik laatst in de garage van het hoofdbureau zag staan. Grote kans dat er meerdere aanhangers in de regio zijn. De aanhanger die in de garage stond, was voorzien van een traffic-advisor op de aanhanger, deze volgens mij niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2007, 00:57:37
Even nadere info, de aanhanger was een verkeersaanhanger, met dus allerlei verkeersmiddelen als kegels, linten en andere ''zooi'' erin. Deze heeft als standplaats HB Haarlem, en kan door een bureau ''ingehuurd'' worden bij evenementen, zoals bovenstaand Mysteryland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !