Ik vindt de reactie van verkeers deelnemers die problemen hebben met aparte sirene van deze belgische ambu erg overtrokken en getuige van slecht of geen verkeersinzicht, het is heel simpel, als je een voetuig met blauwe lampen en een willekeurige sirene aanziet komen en welke je dan als ambu herkent, moet je deze gewoon de ruimte geven en voorrang verlenen, het wordt anders als zo'n voertuig geen blauw voert maar een andere kleur, de reden dat deze OGS voert is niet aan andere verkeersdeelnemers te beoordelen of dit wel mag, van deze belgische chauffeur mag je wel aannemen dat hij weet waar hij mee meebezig is en dat hij daar voor is opgeleid, het is kort door de bocht om te beweren dat belgie een apeland zou zijn, er mag dan minder geregeld zijn, maar ze krijgen het zelfde voor elkaar, sterker nog sommige dingen zijn er beter regeld zonder allemaal bullshit regeltjes waar ze hier in nederland geen genoeg van kunnen krijgen.
ik ben zelf chauffeur bij de brandweer en heb tot nu toe alleen maar goede acties van medeweggebruikers gezien, ze gaven me de ruimte die ik nodig had om me snel te verplaatsen, het zijn meestal mensen die geen verkeers inzicht hebben, die dan gevaarlijke verkeers situanties veoorzaken waardoor de overheid dan snelheids beperkingen en inhaalverboden toepast en natuurlijk streng handhaaft ( dat levert toch het meeste geld op) waar de geroutineerde automobilist dan de dupe van is, je herkent ze wel, precies 50 rijden op de teller, niet rekening houden met afwijking van de km-teller (50 op de teller is 43 echte km) 100 rijden op een 120 km weg en vervolgens ook maaar met 100 een vrachtauto inhalen, je zal maar geflitst worden; deze mensen raken, om welke reden dan ook, in paniek als ze een sirene horen en doen dan meest gevaarlijke dingen, die moeten maar eens achter de oren krabben of ze wel geschikt zijn om deel te nemen aan het verkeer, dat soort mensen moeten ze van de weg af halen en niet degene die 50 harder rijden dan is aangegeven of die bumperkleven bij de hiervoor beschreven automoblilisten