Politieman leent politiebusje uit tbv feestgangsters

Auteur Topic: Politieman leent politiebusje uit tbv feestgangsters  (gelezen 4362 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Gepost op: 29 augustus 2007, 00:20:21
Een politieagent uit Soest die afgelopen weekend zijn politiebusje heeft uitgeleend aan een stel feestvierende vrouwen, moet op het matje komen bij de korpsleiding. Dat heeft een woordvoerder van de Utrechtse politie vandaag bekendgemaakt. De politie reageert hiermee op een filmpje op internet dat massaal wordt bekeken.

In het filmpje is een politiebusje te zien, dat met loeiende sirene komt aanrijden op het terrein van de Gildefeesten te Soest. Als het busje tot stilstand komt, stappen tien vrouwen uit. Deze zijn verkleed als politieagentes met korte, sexy rokjes. De dames hopen met deze verkleedpartij in de prijzen te vallen in de categorie 'originaliteitsprijs'.

De politiewoordvoerder heeft vandaag laten weten dat een politiebusje alleen voor serieuze doeleinden mag worden gebruikt. De dames zouden het busje via een politieman hebben geregeld, zo meldt hij. De agent heeft 'vergeten' hiervoor toestemming te vragen aan zijn leidinggevende. De betrokken agent zal voor dit vergrijp een berisping krijgen. "In voorkomende gevallen willen we best onze spullen uitlenen. Maar het lijkt me duidelijk dat het in dit geval niet de bedoeling was", zo laat de zegsman weten.

filmpje

er zijn bij mij 2 dingen die opvallen:

1: BELACHELIJK dat daarvoor met toeters en bellen gereden wordt.
2: nog idioter dat die fietser niet opzij gaat.... het is en blijft een voorrangsvoertuig


Politie Aspirant niveau 4


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:06:09
filmpje

er zijn bij mij 2 dingen die opvallen:

1: BELACHELIJK dat daarvoor met toeters en bellen gereden wordt.
2: nog idioter dat die fietser niet opzij gaat.... het is en blijft een voorrangsvoertuig

Allemaal zwaar overdreven.
Belachelijk dat daarvoor met toeters en bellen gereden wordt? Ik ken de omgeving daar niet maar als ik het filmpje zo bekijk is de weg waar het politievoertuig rijdt de weg naar het "festival" terrein toe. Moet tegenwoordig alles maar volgens de regeltjes verlopen? Als het voertuig door een drukke stad heen was gaan rijden had ik het ook niet goed gekeurd maar nu op dit rustige weggetje naar het terrein toe, nou nee geen problemen mee. Natuurlijk had de desbetreffende collega dit even met zijn teamleiding moeten overleggen maar waarom is het nu belachelijk en waarom hoor je nooit iemand klagen als er brandweerwagens/ambulance of politievoertuigen tijdens de jaarlijkse truckruns overal in Nederland, gehandicapte kinderen met toeters en bellen mee laten rijden?
Het moet geen dagelijkse routine gaan worden om jan en alleman maar mee te laten rijden in je dienstvoertuig en dan ook nog O&G te gaan voeren maar in uitzonderlijke gevallen moeten mensen zich niet zo druk maken en ook de lol van bepaalde zaken inzien en niet altijd maar zo serieus op reageren. En ja wie wil er nu geen 9 mooie vrouwen in zijn auto hebben zitten  ;D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:16:20
Tfoe, mag dan tegenwoordig écht niks meer. Geintje moet kunnen. Ben het goed eens met de getikte regels van Mon3aantje ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:36:26
Blijkt dat de agent zelf gereden heeft, en op een afgesloten weg OGS heeft gevoerd. Blijkt dus allemaal zwaar overdreven  ::)
Inderdaad niet slim dat hij niet even toestemming gevraagd heeft, aan de andere kant hij reed zelf en was (en is) tenslotte zelf verantwoordelijk voor zijn handelingen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:40:50
Ik sprak toevallig een kennis van me (agent bij Amsterdam-amstelland) die vertelde dat er tegenwoordig nogal streng en stevig tegen dit soort zaakjes opgetreden wordt, en dan niet eens het licht/geluid gebruik.
Zijn woorden waren letterlijk "die kan inpakken en wegwezen ALS het zonder toestemming gebeurd is"


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2007, 23:42:26
Ik sprak toevallig een kennis van me (agent bij Amsterdam-amstelland) die vertelde dat er tegenwoordig nogal streng en stevig tegen dit soort zaakjes opgetreden wordt, en dan niet eens het licht/geluid gebruik.
Zijn woorden waren letterlijk "die kan inpakken en wegwezen ALS het zonder toestemming gebeurd is"
Op de scanner ook regelmatig nóg te volgen hoe agenten (die het zelf even uitmaakten) worden 'bepreekt' door het HB.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2007, 07:59:40
Is dit niet het zelfde proffesionele gedrag als brandweermannen die voor een afgebrand pand op de foto gaan?  ::) ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2007, 18:00:33
Vind ik niet, dit soort dingen (de agent reed zelf, en leende de bus dus niet uit zoals in de titel staat) mogen volgens de regels niet, maar op een afgesloten weg, 100 meter even de toeters en bellen aan ....

Mag Sinterklaas nog wel met een brandweerwagen met toeters en bellen aan naar de basisschool worden gebracht?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2007, 18:31:37
Mag Sinterklaas nog wel met een brandweerwagen met toeters en bellen aan naar de basisschool worden gebracht?

als er toestemming is vanuit korpsleiding: ja
waarom nu niet:
- nu is er een auto uit de directe inzetbaarheid gehaald wss zonder daar over na te denken door een coördinerend iemand
- nu is de agent op eigen houtje ogs gaan gebruiken zonder prioritaire functie, iets dat bij mij overkomt als teveel vrijheid met bevoegdheden.

het feit dat ie er rijd kan wel, maar volg dan wel de juiste wegen en de huidige manier vind ik NIET zoals het hoort
Politie Aspirant niveau 4


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2007, 01:34:54
als er toestemming is vanuit korpsleiding: ja
waarom nu niet:
- nu is er een auto uit de directe inzetbaarheid gehaald wss zonder daar over na te denken door een coördinerend iemand
- nu is de agent op eigen houtje ogs gaan gebruiken zonder prioritaire functie, iets dat bij mij overkomt als teveel vrijheid met bevoegdheden.

het feit dat ie er rijd kan wel, maar volg dan wel de juiste wegen en de huidige manier vind ik NIET zoals het hoort

Overdrijf toch niet zo.

- Je weet niet of de auto uit de directe inzetbaarheid is gehaald. Noodhulpvoertuigen rijden meestal met twee man aan boord. Tevens rijden we noodhulp haast nooit in een bus. Lijkt mij dus niet dat deze collega bezig was met noodhulpmeldingen. Misschien had de collega wel een wijkzorg dag en hoefde hij alleen voor B meldingen te rijden. Geen probleem dus dat hij even 5 minuten wat mensen af zet op een feestterrein.
- Teveel vrijheid met bevoegdheden??? Er bestaan branche richtlijnen voor het rijden met O&G. De naam richtlijn zegt denk ik al genoeg. Het staat een collega altijd vrij om van deze richtlijnen af te wijken als het maar overdacht plaats vind. Voor een inbraak alarm in meerdere zones krijg ik geen toestemming van de meldkamer om met O&G te rijden echter kies ik zelf voor om toch door rood te rijden en bij het naderen en oversteken kruispunt even blauw blauw aan te zetten. De betreffende collega heeft er ook voor gekozen om O&G aan te zetten op een afstand van nog geen 200 meter. Is dit teveel vrijheid met bevoegdheden? We zijn gewoon het spoor totaal kwijt in Nederland. Door mensen die op elk klein dingetje maar gaan zitten mieren neuken gaat heel ons land naar de kl***!

Zie ook eens de grap van dingen in en zie dat niemand hier gevaar loopt of hinder ondervind van het korte ritje met O&G. enkelt maar tevreden burgers die eromheen staan. Waar maken we ons dan eigenlijk druk over!