Politieman leent politiebusje uit tbv feestgangsters

Auteur Topic: Politieman leent politiebusje uit tbv feestgangsters  (gelezen 4299 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2007, 10:59:08
Ik ben het helemaal met je eens, zoals zovaak worden er op internet weer allerlei leuke dingen verzonnen, wat ik via via begreep was dat deze bus al de gehele dag bij het evenementen terrein gestationeerd stond en dat hij dus niet inzetbaar was voor noodhulp / andere taken maar puur en alleen gebruikt werd voor het vervoer van de agenten naar het festivalterrein.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2007, 13:46:15
Is dit niet het zelfde proffesionele gedrag als brandweermannen die voor een afgebrand pand op de foto gaan?  ::) ;)

Dat was nou ook hetgeen mij als eerste door het hoofd schoot......vind het nogal vreemd dat hier zo mild gereageerd terwijl sommige mensen die hier zo mild reageren in het brandweerfoto topic de betreffende ploeg "afbranden". Wat die brandweerploeg deed was moreel niet juist maar niet strafbaar, in dit geval wordt door de agent bewust dienstvoorschriften genegeerd.....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2007, 14:45:42
Dat was nou ook hetgeen mij als eerste door het hoofd schoot......vind het nogal vreemd dat hier zo mild gereageerd terwijl sommige mensen die hier zo mild reageren in het brandweerfoto topic de betreffende ploeg "afbranden". Wat die brandweerploeg deed was moreel niet juist maar niet strafbaar, in dit geval wordt door de agent bewust dienstvoorschriften genegeerd.....

Ik vind het niet raar dat er in het rode topic een stuk fellere reacties geplaatst worden dan hier. De reden is dat beide incidenten totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
Zoals al eerder omschreven brengt de agent niemand in gevaar en hindert hij niemand met zijn gedrag. Alle ophef over het simpele feit dat de diender O&G aanzet op een verlaten weggetje kan ik echt niet begrijpen. Het feit dat de brandweermannen voor een uitgebrand pand op de foto gaan terwijl de vlammen nog niet uit zijn vind ik een veel schokkender feit. Het komt een beetje over al pronken met een soort van troffee. Een visser gaat ook met zijn gevangen vis op de foto en een jager gaat ook op de foto met zijn afgeschoten wild. De brandweer nu trots op de foto voor een nog branden pand... Dat vind ik dus wel schandalig. Ik ga ook niet even stoer lachend op de foto met een winkeldief voor de supermarkt waar ik hem heb aangehouden. Ethisch niet verantwoord. De brandweermannen zullen misschien dan wel geen regels overtreden hebben door dit te doen maar het toont 0,0 respect naar de maatschappij toe.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2007, 15:21:20
Ik kan mij er ook wel wat bij voorstellen. Als je de twee kwesties naast elkaar zet is er bij de  Brandweerkwestie nog duidelijk gevaar (brand is gevaar) te zien, terwijl de Politie beelden een hoog fungehalte bevatten, wat ik persoonlijk ook niet zo geslaagd vindt. Dan kan ik mij wel voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zich drukker maakt over de rode kwestie, want "de vlammen slaan nog uit het dak en ze gaan al weer op de foto". Hieruit blijkt ook maar weer eens dat je niet zomaar kunt oordelen over een situatie als je er niet zelf bij bent geweest. In zulke gevallen speelt ook de media een belangrijke rol, want het is maar net hoe je het brengt en wíl brengen. Persoonlijk geloof ik niet dat er één brandweerman (m/v) is die zó poseert voor een brandend pand als er binnen nog enige vorm van gevaar aanwezig is.  :|