vraag aan ambulance medewerkers

Auteur Topic: vraag aan ambulance medewerkers  (gelezen 7000 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 4 september 2007, 19:53:18
mag een ambulance medewerker een melding van b.v iemand die onwel is , doorgeven aan derden ??

Karim

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 september 2007, 20:24:08
Normaal gezien nee, als wij ergens bezig zijn en ik iets uit de auto moet halen en mensen vragen wat er aan de hand is mag ik dat niet vertellen, dat valt namelijk onder 't beroepsgeheim, wij zijn verplicht de privacy van de patient te beschermen.

Echter, soms moeten wij wel 'n situatie doorgeven aan derden als wij bijvoorbeeld hun hulp nodig hebben, politie --> we hebben een patient die onwel is maar de familie is agressief, of bijv. dierenambulance --> we hebben een patient onwel maar er zitten 2 grote rotweilers voor.

Maar normaal valt de reden waarom de ambulance gebeld is en de situatie van de patient (onwel) dus onder 't beroepsgeheim.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2007, 22:17:02
En zo is het!

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #3 Gepost op: 12 september 2007, 21:40:04
Maar van waar die vraag? volgens mij stel je hem niet voor niets....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

ACKevin

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 september 2007, 23:13:34
TS bedoelt het eerder in de zin van nieuwsgierige omstanders, die willen weten wat Pietje op de hoek van de straat mankeert.. ik denk dat er tussen collega's/mede-HVers gewoon onderling wordt verteld wat er aan de hand is..

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2007, 01:11:34
TS bedoelt het eerder in de zin van nieuwsgierige omstanders, die willen weten wat Pietje op de hoek van de straat mankeert.. ik denk dat er tussen collega's/mede-HVers gewoon onderling wordt verteld wat er aan de hand is..

Ja ik kom ze wel eens tegen, die lieve kleine opdringerige kindertjes die je het werkhemd van het lijf vragen; ''meneer, wat is er gebeurd'?'  of " wat is er aan de hand?"'  (alhoewel dat ''meneer'' opvallend vaak wordt weggelaten tegenwoordig, 't is toch wat met de jeugd van tegenwoordig...  ??? :'(
''leuke'' antwoorden:    1. umm, jongens/meisjes, dat is. a. geheim en b. het is geheim!  2. iets heel ergs , wij kunnen t maar nauwelijks aan, kun je ons een handje helpen, zoeffff weg zijn ze...

maar ook volwassen ''belangstellenden'' kunnen er wat van:  buurvrouwen die bijna de ambu binnenstappen om te zien wat er aan t handje is, of de brancard vasthouden om eens ernstig met de patient in kwestie te overleggen wat er nu toch aan de hand is. Maar ook minder slimme opmerkingen zoals; ''heeft u wel eens iemand gehad met zijn hoofd eraf, die dood was??''  tja probeer maar eens een patient te vinden met zijn hoofd eraf die niet dood is...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2007, 17:05:39
Ook een leuke vraag altijd van kinderen "Is ie dood?"  :P

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 13 september 2007, 22:10:01
Ook een leuke vraag altijd van kinderen "Is ie dood?"  :P

Tja en dan antwoorden, ''nee hoor, nog niet maar we doen hard ons best''....  t is toch wat...

Maar goed, dit is toch meer te scharen onder de noemers galgenhumor/humor voor ingewijdden in de ambu.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2007, 23:11:47
Tja en dan antwoorden, ''nee hoor, nog niet maar we doen hard ons best''....  t is toch wat...

Maar goed, dit is toch meer te scharen onder de noemers galgenhumor/humor voor ingewijdden in de ambu.

zeg maar gerust ingewijden in de gezondheidszorg ;)

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #9 Gepost op: 17 september 2007, 08:49:05
ik vroeg dit omdat er in mijn regio een persoon rond loopt die precies weet waar de ambu heen gaat , terwijl deze niet op P2000 werkt Jeroen! weet wel over wie ik het heb