Politieagent in burger

Auteur Topic: Politieagent in burger  (gelezen 13486 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #20 Gepost op: 9 september 2007, 19:57:27
Brandweer logo is ook beschermd  ;)
Oh, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 9 september 2007, 20:01:55
http://www.brandweerhuisstijl.nl/index.php?page=6&faq=1

Veel gestelde vragen

Als u vragen heeft, over de huisstijl zelf, het uniform, over deze website, de werkwijze enz., kunt u contact opnemen met de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR), f.j.lek@hrh.denhaag.nl of fjlek@kabelfoon.nl. U kunt ook vraag indienen die dan mogelijk wordt opgenomen in de rubriek ‘veelgestelde vragen’. Zodoende kunt u een bijdrage leveren aan deze website en mede bezoekers helpen.

Gebruik beeldmerk

Het beeldmerk is wettelijk beschermd. Gebruik anders dan voor het insigne, mouwembleem, vlag, gevelsign en correspondentiereeks of andere goedgekeurde toepassingen op deze site is niet toegestaan.
Voor eventuele afwijkingen van deze regel moet u toestemming vragen. Zie ‘home’, ‘procedure gebruik beeldmerk’.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 9 september 2007, 23:56:25
Maar minder erg beschermd als het politielogo? Hoe moet ik dit zien? ???
Als je een politielogo namaakt en gebruikt kom je meteen in het wetboek van strafrecht terecht, bij een brandweerlogo namaken en ge(mis)bruiken is het een civiele zaak tussen de houder van de rechten en jezelf......

Citaat van: Wetboek van Strafrecht
Artikel 196
Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 10 september 2007, 09:53:42
Als je een politielogo namaakt en gebruikt kom je meteen in het wetboek van strafrecht terecht, bij een brandweerlogo namaken en ge(mis)bruiken is het een civiele zaak tussen de houder van de rechten en jezelf......
 



Er staat niet in het artikel dat dit artikel exclusief voor de politie is. ???


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #24 Gepost op: 10 september 2007, 14:00:16
Als je een stopteken krijgt van een onopvallende politieauto of een opvallende politieauto, kan je als je het niet vertrouwt gewoon doorijden wel rechtstreeks naar het dicht bijzijnde politieburo, is best leuk agenten helemaal over de rooie en ze kunnen je niks maken.......
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Karim

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 10 september 2007, 14:21:51
Als je een stopteken krijgt van een onopvallende politieauto of een opvallende politieauto, kan je als je het niet vertrouwt gewoon doorijden wel rechtstreeks naar het dicht bijzijnde politieburo, is best leuk agenten helemaal over de rooie en ze kunnen je niks maken.......

Moet je wel die kans krijgen natuurlijk, want als jij niet direct stopt en de VROS auto 'n kans krijgt zullen ze waarschijnlijk proberen je de pas af te snijden en je doorgang te blokkeren, zij weten immers niet of je naar 'n politiebureau rijdt, wilt vluchten, of ze niet gezien hebt cq negeerd.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #26 Gepost op: 10 september 2007, 14:55:33
Moet je wel die kans krijgen natuurlijk, want als jij niet direct stopt en de VROS auto 'n kans krijgt zullen ze waarschijnlijk proberen je de pas af te snijden en je doorgang te blokkeren, zij weten immers niet of je naar 'n politiebureau rijdt, wilt vluchten, of ze niet gezien hebt cq negeerd.


Gewoon netjes aan de regels houden en vriendelijk naar ze zwaaien, lukt altijd, behalve bij die boys van het a.t.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #27 Gepost op: 10 september 2007, 15:05:55
Als je een stopteken krijgt van een onopvallende politieauto of een opvallende politieauto, kan je als je het niet vertrouwt gewoon doorijden wel rechtstreeks naar het dicht bijzijnde politieburo, is best leuk agenten helemaal over de rooie en ze kunnen je niks maken.......

Is dat zo dan? Is het negeren van een stopteken geen strafbaar feit?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #28 Gepost op: 10 september 2007, 15:14:08
Is dat zo dan? Is het negeren van een stopteken geen strafbaar feit?

Zoek het eens op zou ik zo zeggen..... ::)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Michelle1983

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 10 september 2007, 15:30:14
Helaas, maar je hebt gedeeltelijk ongelijk.

Vier situaties:

1) Stilhoudingsvordering in het kader van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften:
Wettelijke basis: artikel 5:19 lid 4 van de Algemene wet bestuursrecht
Niet voldoen is een strafbaar feit op grond van artikel 34 lid 1 sub a van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, opzettelijk niet voldoen is strafbaar op grond van artikel 184 van het Wetboek van Strafrecht.
2) Stilhoudingsvordering in het kader van de Wegenverkeerswet 1994:
Wettelijke basis: artikel 160 WVW 1994
Niet voldoen is een strafbaar feit op grond van artikel 177 WVW, opzettelijk niet voldoen is strafbaar op grond van artikel 184 Wetboek van Strafrecht
3) Stopteken ter inbeslagneming van het voertuig
Wettelijke basis: artikel 96b Wetboek van Strafvordering
Opzettelijk niet voldoen is strafbaar op grond van artikel 184 Wetboek van Strafrecht
4) Stopteken ter staandehouding (artikel 52 WvSv) of ter aanhouding (artikel 53 en 54 WvSv)
Wettelijke basis: impliciet in artikel 52/53/54 Sv
Niet voldoen is niet strafbaar, aangezien men niet aan de eigen veroordeling hoeft mee te werken.