Ik weet wat voor VROS wagens er in mijn regio rondrijden (heb er zowel off- als on duty al mee te maken gehad) en hier rijden ze wel in uniform in die wagens rondt, en ik heb al 'n paar keer gehad de ik een auto die zij gebruiken (bmw 5 serie en vauxhall omega) van 'n afstand zag en dan al vrij snel de uniformen zag (de epauletten vallen op als je er op let) en daardoor wist dat 't dus inderdaad politie was in betreffende auto's (en ik m'n rechtervoet maar even moest optillen).
Zouden ze niet in uniform zitten dan zou ik ze echt niet zo snel herkennen, nu weet ik toevallig waar ik op moet letten en zullen ze voor de meeste mensen nog steeds niet herkenbaar zijn maar ik ben vast niet de enigste hier in de regio die weet wat voor auto's er gebruikt worden dus ik denk dat 't, voor politie doeleinden, geen slecht idee is als ze in burger rondrijden.
En dat is toch ook 't hele doel van die voertuigen, om niet herkend te worden ? En als ze al tot stoppen overgaan dan maken blauwe zwaalichten, een wapen aan de riem (soms) en 'n badge die direct getoont wordt toch wel duidelijk met wie je te maken hebt dan.