Politieagent in burger

Auteur Topic: Politieagent in burger  (gelezen 13651 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #10 Gepost op: 8 september 2007, 14:58:23
;)



Politielegitimatiebewijs
 

Politiemensen hebben altijd een bewijs bij zich dat ze bij de politie werken. Dat is een kaart met naam, functie en pasfoto. Als u bijvoorbeeld gevraagd wordt mee te gaan naar het bureau, dan mag u altijd vragen naar dit bewijs. Zo kunt u controleren of u met een echte politieman of politievrouw te maken hebt. Hier ziet u een foto van de voor- en achterkant van het politielegitimatiebewijs

Een van de echtheidskenmerken is het kinegram. Dat is een plaatje van het politielogo in regenboogkleuren dat deels over de pasfoto en deels over de ingevulde tekst staat.


Tevens is het zo dat 9 van de 10 dienders het legitimatiebewijs in een speciaal legitimatiebewijs mapje heeft zitten.



De combinatie pasje en mapje zorgt ervoor dat ik nog nooit op straat te horen heb gekregen van: "Ik geloof niet dat u van de politie bent". Met name het mapje zorgt voor herkenning bij de burgers.
Je hebt af en toe wel van die bijhandjes (met name studenten) erbij die vragen om je legitimatie als je in uniform gekleed bent. Totaal onzinnig om dat te vragen maar goed het is een plicht dat wij het tonen. Als ik dan mijn pas toon en 20 sec later vraag aan de desbtreffende persoon of hij gezien heeft hoe ik dan heet, en in welk korps ik werkzaam ben dan staan ze je met een blik aan te kijken van  ??? als je dan vraagt of hij weet hoe een politielegitimatiebewijs eruit ziet gaan weer de vragende ogen branden. Als ik zelf op de PC iets in elkaar frutsel zal 9 van de 10 burgers het nog niet eens merken omdat ze geen idee hebben hoe een legitimatiebewijs eruit ziet. Ze vragen er op straat alleen om omdat ze ooit is op een verjaardag gehoord hebben dat je erom kan vragen maar verder gaat hun kennis dan ook niet.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #11 Gepost op: 8 september 2007, 17:36:20


Als ik dan mijn pas toon en 20 sec later vraag aan de desbtreffende persoon of hij gezien heeft hoe ik dan heet, en in welk korps ik werkzaam ben dan staan ze je met een blik aan te kijken van  ??? als je dan vraagt of hij weet hoe een politielegitimatiebewijs eruit ziet gaan weer de vragende ogen branden.  Ze vragen er op straat alleen om omdat ze ooit is op een verjaardag gehoord hebben dat je erom kan vragen maar verder gaat hun kennis dan ook niet.


Ik denk dat hier een heel grote kern van waarheid inzet. Gewoon een beetje pesten. Maar als jij daadwerkelijk deze vragen steld vind ik het gewoon schitterend. Dan staan ze dus echt in hun hemd :D :D :D :D

Maar even terug komend op de vraagsteller. Ja ik vind het een goede zaak!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 8 september 2007, 19:45:49
Tevens is het zo dat 9 van de 10 dienders het legitimatiebewijs in een speciaal legitimatiebewijs mapje heeft zitten.

http://www.acp.nl/uploads/pics/legitimatie.jpg[img]

De combinatie pasje en mapje zorgt ervoor dat ik nog nooit op straat te horen heb gekregen van: "Ik geloof niet dat u van de politie bent". Met name het mapje zorgt voor herkenning bij de burgers.
(...)


http://www.ordershop.nl/shop/product_list.php?category_id=228  ::) ::) :-X


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 september 2007, 19:51:35
http://www.ordershop.nl/shop/product_list.php?category_id=228  ::) ::) :-X

ik vind niet dat zomaar elke particulier dat zomaar kan kopen..    :|


KE3

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 9 september 2007, 00:50:46
Officieel mag en kan dat ook niet, meestal is het zo dat er bij dingen met het politielogo erop bij aanschaf een (orginele) politie ID getoond moet worden


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 9 september 2007, 12:02:22
Officieel mag en kan dat ook niet, meestal is het zo dat er bij dingen met het politielogo erop bij aanschaf een (orginele) politie ID getoond moet worden

Vreemd eigenlijk dat het bij atributen van de brandweer en ambulancedienst wel zo maar kan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 9 september 2007, 17:56:52
Vreemd eigenlijk dat het bij atributen van de brandweer en ambulancedienst wel zo maar kan.

Het logo van de politie is een beschermd beeldmerk. De logo's van de brandweer en ambulancediensten zijn dat niet. Ik weet niet meer precies waar het staat, maar op het forum zijn er meerdere discussie's over geweest.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 9 september 2007, 18:06:01
Het logo van de politie is een beschermd beeldmerk. De logo's van de brandweer en ambulancediensten zijn dat niet. Ik weet niet meer precies waar het staat, maar op het forum zijn er meerdere discussie's over geweest.

Brandweer logo is ook beschermd  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 9 september 2007, 18:46:02
Brandweer logo is ook beschermd  ;)
Maar minder erg beschermd als het politielogo? Hoe moet ik dit zien? ???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 9 september 2007, 18:49:53
De vraag is niet meer of minder maar hoe actief gaat men achter misbruik aan... ;)