Wanneer je een brandweerauto netjes op de foto wilt zetten, is het natuurlijk altijd "de kunst" om te zoeken naar een mooie achtergrond en de juiste weers- en lichtomstandigheden.
Soms voldoen alle omstandigheden behalve dan dat de lokatie erg druk is met mensen die totaal niet begrijpen waarom jij nou net een foto wilt maken van die auto zonder dat er ook mensen op staan. Dat kan flink frustrerend zijn, maar geduld wordt (meestal
) beloond.
Helemaal perfect voor de hobbyist is het natuurlijk wanneer het voertuig naar een lokatie wordt gereden die aan alle eisen voldoet en waar je zelf aanwijzingen kan geven voor het juist opstellen...
Zo'n gelegenheid had ik een jaartje geleden met de (toen) nieuwe Renault tankautospuit van de brandweer Hyppolytushoef (Wieringen). Na wat heen en weer manouvreren stond de auto er goed voor en kon het fotograferen beginnen.
Later er nou net op dat moment een aantal fotografen van de plaatselijke vogelclub in het gras liggen die met hun telelenzen aan het speuren waren naar de Wieringse Tuinfluiter (dat is een zeldzame vogel).
Helaas... weer lastig om een mooie foto van deze (unieke) tankautospuit te maken... maar na veel geduld stonden de vogelhobbyisten op om naar een andere lokatie te gaan en kon ik alsnog mijn plaatjes schieten.
groeten,
René de Caluwé
Hebben jullie ook foto's van (collega) fotografen in aktie?
Dan is het misschien leuk om die in dit topic te verzamelen....