Werk als hulpverlener

Auteur Topic: Werk als hulpverlener  (gelezen 3054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cytherea

  • Gast
Gepost op: 1 juli 2008, 12:09:01
Dit is mijn eerste bezoekje op deze site die ik vond na een beetje zoeken op internet.
Ik ben zelf ICTer en momenteel serverbeheerder en programmeur. Tevens als hobby ben ik zendamateur.
Nu vind ik het werk niet echt een uitdaging meer en het bureauwerk maakt me helemaal gek.

In mijn vrije tijd ben ik sinds kort medewerker van de verbindingsdienst van het rode kruis, en ik het laatst een inzet meegemaakt en ik moet zeggen dat me dit heel goed bevalt. Het is lekker buiten en toch nog met techniek bezig. En tevens nog wat complexe problemen gehad en daar ben ik niet vies van.

Nu is mijn vraag of er werk in de hulpverleningsrichting zou zijn wat met techniek te maken heeft en wat ok wat actiever is dan de hele dag opgesloten te zitten in een kantoor.. Ik ben zelf niet heel bekend hiermee dus vandaar dat ik het hier op het forum vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken.




Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2008, 12:32:38
Dit is mijn eerste bezoekje op deze site die ik vond na een beetje zoeken op internet.
Ik ben zelf ICTer en momenteel serverbeheerder en programmeur. Tevens als hobby ben ik zendamateur.
Nu vind ik het werk niet echt een uitdaging meer en het bureauwerk maakt me helemaal gek.

In mijn vrije tijd ben ik sinds kort medewerker van de verbindingsdienst van het rode kruis, en ik het laatst een inzet meegemaakt en ik moet zeggen dat me dit heel goed bevalt. Het is lekker buiten en toch nog met techniek bezig. En tevens nog wat complexe problemen gehad en daar ben ik niet vies van.

Nu is mijn vraag of er werk in de hulpverleningsrichting zou zijn wat met techniek te maken heeft en wat ok wat actiever is dan de hele dag opgesloten te zitten in een kantoor.. Ik ben zelf niet heel bekend hiermee dus vandaar dat ik het hier op het forum vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Op de verbindingscommandowagen van de brandweer of de GGD, maar meestal werk je dan ook in de AC(Alarmcentrale) of de MKA(Meldkamer Ambulance), en daar zit je toch echt achter een bureau...

Sam


cytherea

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2008, 12:48:15
Op de verbindingscommandowagen van de brandweer of de GGD, maar meestal werk je dan ook in de AC(Alarmcentrale) of de MKA(Meldkamer Ambulance), en daar zit je toch echt achter een bureau...

Sam

Ja, daar loop ik ook steeds tegenaan. Maar goed, er is nog een verschil tussen van 9 tot 5 op je stoel of met een verbindingwagen mee om ter plekke op te bouwen en ingezet te worden. De meest ideale situatie is toch niet reeël. (helaas ;))


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2008, 13:05:02
Ja, daar loop ik ook steeds tegenaan. Maar goed, er is nog een verschil tussen van 9 tot 5 op je stoel of met een verbindingwagen mee om ter plekke op te bouwen en ingezet te worden. De meest ideale situatie is toch niet reeël. (helaas ;))

Tja daar heb je gelijk in, maar de meeste centralisten zijn van te voren al in dienst geweest bij de desbetreffende kant, dus brandweer of ambulance, en zijn daarna op de meldkamer of alarmcentrale gaan werken.

En hoe vaak wordt er nou een verbindingscommandowagen ingezet?? Hier in Amsterdam hooguit 3 á 4 keer per maand... Je moet dan maar net dienst hebben...

Sam


Glenn2

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2008, 16:02:07
Beheerder C2000?

Werken bij vts Politie?

Technische dienst Brandweer?

Anders ga je gewoon solliciteren voor een functie 'op straat'. Ik herken jouw situatie namelijk wel een beetje ;)


cytherea

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2008, 20:24:04
Beheerder C2000?

Werken bij vts Politie?

Technische dienst Brandweer?

Anders ga je gewoon solliciteren voor een functie 'op straat'. Ik herken jouw situatie namelijk wel een beetje ;)

Ja, maar op zich is "op straat" ook een beetje vaag.
Maar hoe heb je jouw situatie opgelost? (Als ik zo brutaal mag zijn)


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2008, 15:29:58
Wellicht de buitendienst van Koning+Hartman? Die doen nogal veel met C2000 en P2000. Kom je bij veel regio's over de vloer denk ik zo ;)

De plekken in een VC worden normaal gesproken ingevuld door mensen die al werkzaam zijn als centralist. En centralist wordt je niet zomaar; in de MKA werken alleen verpleegkundigen die zelf op de auto gezeten hebben of er nog op zitten. Ook bij de brandweer zal je zelf 'uit het vak' moeten komen omdat het gewoon onontbeerlijk is om te weten hoe er 'op straat' wordt gewerkt.

En tenslotte: ik herken je situatie ook. Op kantoor werd ik gek, dus ik heb uiteindelijk alles op alles gezet om toch die ene ultieme baan te krijgen. En, met een beetje geluk, is het me gelukt :)


cytherea

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2008, 15:41:46
Wellicht de buitendienst van Koning+Hartman? Die doen nogal veel met C2000 en P2000. Kom je bij veel regio's over de vloer denk ik zo ;)

De plekken in een VC worden normaal gesproken ingevuld door mensen die al werkzaam zijn als centralist. En centralist wordt je niet zomaar; in de MKA werken alleen verpleegkundigen die zelf op de auto gezeten hebben of er nog op zitten. Ook bij de brandweer zal je zelf 'uit het vak' moeten komen omdat het gewoon onontbeerlijk is om te weten hoe er 'op straat' wordt gewerkt.

En tenslotte: ik herken je situatie ook. Op kantoor werd ik gek, dus ik heb uiteindelijk alles op alles gezet om toch die ene ultieme baan te krijgen. En, met een beetje geluk, is het me gelukt :)

Ja, het is inderdaad onontbeerlijk om jaren ervaring te hebben voordat je centralist kunt worden. Dat is goed te begrijpen. In eerste instantie bij bijvoorbeeld de brandweer om het vak te leren lijkt me ook erg intressant en wat ik begrepen heb valt daar genoeg te leren.

Wat is voor jou de ultieme baan? Oftewel wat heb je gedaan om uit het kantoor te ontsnappen?


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2008, 00:54:53
op de werkplaats bij de brw, ademluchtflessen vullen e.d. Misschien niet helemaal technisch genoeg voor jou, het is maar een tip
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2008, 01:23:59
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met medewerkers van bepaalde politieregio's welke bijvoorbeeld op een politiekraan zitten? Misschien kun je daar eens naar informeren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !