Automatisch GRIP

Auteur Topic: Automatisch GRIP  (gelezen 7542 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

korsakoff

• Gast
Gepost op: 9 september 2007, 15:36:45
Dag beste forummers,

Ik ben op zoek naar de manier waarop men in de voorbereiding op incidenten GRIP in zet. Het gaat mij NIET om het opleiden en oefenen maar om de vraag in welke situaties in ieder geval GRIP gemaakt wordt.

Bijvoorbeeld: in veel regio's is vastgelegd dat als de sirenes geactiveerd worden, automatisch GRIP 3 van kracht wordt.

Hebben jullie binnen jullie organisatie nog meer van dit soort regels?
Nogmaals: het gaat niet om het opleiden en oefenen of de inschatting op straat. Het gaat om de regels die in de planvorming reeds zijn vastgesteld.

Alvast bedankt!

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 9 september 2007, 19:37:57
Bij het inzetten van de WVD-eenheden in Rotterdam-Rijnmond wordt GRIP 2 afgekondigd O0

Rene112

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2007, 23:07:21
In Noord-Holland Noord is vanuit de brandweer vastgelegd dat bij 'zeer grote brand' ook automatisch naar Grip 1 wordt opgeschaald.

Daarnaast ken ik in ieder geval één rampbestrijdingsplan waarin voor bepaalde scenario's automatisch naar Grip 3 wordt opgeschaald. Het gaat hierbij om een luchthaven.

groeten,
René de Caluwé

brielle

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 september 2007, 18:35:44
Bij het inzetten van de WVD-eenheden in Rotterdam-Rijnmond wordt GRIP 2 afgekondigd O0
hallo Brandweerman Rick,
Kunt je mij vertellen wat een WVD eenheid is :-[?

alvast bedankt,
brielle O0

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 12 september 2007, 18:38:02
De WVD is een eenheid die zich bezighoud met berekenen en meten van consentraties gevaarlijke stoffen die tijdens een brand of andere calimiteit kunnen voorkomen. Hiervoor heeft deze eenheid speciaal materieel tot haar beschikking.

Bron: brandweer-doesburg.nl

brielle

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 september 2007, 18:39:05
De WVD is een eenheid die zich bezighoud met berekenen en meten van consentraties gevaarlijke stoffen die tijdens een brand of andere calimiteit kunnen voorkomen. Hiervoor heeft deze eenheid speciaal materieel tot haar beschikking.

Bron: brandweer-doesburg.nl

bedankt 112 max  O0

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 12 september 2007, 19:04:16
WVD = Waarschuwings- en VerkenningsDienst ;)

Deze heeft de door Max genoemde taakstelling.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 12 september 2007, 23:29:55
Bedankt voor de aanvulling, ik was vergeten de afkorting volluit erbij te tikken ;)

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2008, 19:16:35
Hier in Zeeland bij zeer grote branden die moeilijk te blussen zijn ivm een tekort aan bluswater bijvoorbeeld. Daarnaast ook bij vastgelopen schepen (GRIP 1, 2 of 4)

Harm Roetert

• Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2008, 00:48:43
Hier in Zeeland bij zeer grote branden die moeilijk te blussen zijn ivm een tekort aan bluswater bijvoorbeeld. Daarnaast ook bij vastgelopen schepen (GRIP 1, 2 of 4)

geen grip 3?:P
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li