In Dinxperlo is die samenwerking ook superbelangrijk. Het dorp ligt tegen Süderwick (D) aan, Zelfs de winkelstraat is voor de ene kant van de weg Nederlands, en de andere kant is Duits. De samenwerking is al jaren van goeie staat. Vroeger toen Dinxperlo geen brandweer had rukte Süderwick altijd uit naar nederland. De Hulpverlening word zeker goed geregeld daar wel.
De samenwerking
was supergoed geregeld.
Ik geloof dat in 2005 een samenwerkingsverband is aangegaan tussen ambulancezorg NOG en het Duitse Borken, dit ging perfect. Anholt ligt 5 km van Dinxperlo waardoor de ambulance binnen een aantal minuten ter plaatse is, dit was uniek voor Dinxperlo.
Of het specifiek de reden is weet ik niet maar sinds de overname van de ambulancedienst door Connexion (1.5 jaar geleden) rijdt de Duitse ambulance zelden meer op Dinxperlo. Ik volg de oproepen van de ambulancedienst uit Anholt(D) en dit jaar zal het hooguit 5-6 keer zijn geweest dat ze op Dinxperlo hebben gereden. Dit terwijl vorig jaar de Duitse ambulance soms 3 keer per week in Dinxperlo stond. Tegenwoordig hoor je weer steeds meer de Nederlandse sirene van een ambulance in het dorp, echter staat die ambulance 15-20 km verderop terwijl de Duitse ambu binnen staat.
Er wordt volgens mij alleen nog beroep gedaan op de Duitse ambu in uiterste nood.
Het wordt allemaal heel mooi verteld en het is toen der tijd ook zeer goed ingevoerd alleen de uitvoering vanaf het begin van dit jaar is zeer bedroevend te noemen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de samenwerking tussen de brandweerkorpsen van Dinxperlo en Suderwick(D) goed verloopt.