Houdt dit in dat de eerst aankomende engine volledig wordt ingezet ook door manschappen van andere engines voordat een volgende engine wordt ingezet?
Dat hangt er vanaf. De bezetting van een Eng.Co kan maar één straal inzetten, Nozzle man+Back-up man(1+2) en Control man(3)die de slangeleiding legt beheert, en doorvoert. De chauffeur (MPO) moet de waterwinning regelen. Vandaar dat ze de Engine graag dichtbij een Hydrant parkeren, (standard supply Strech) of stoppen bij een hydrant, de toevoerleiding van wagen trekken en naar het pand rijden rijden, of voor het pand stoppen de aanvalsleiding er af halen, (voldoende lengte=controlman) waarna de MPO de Engine naar een Hydrant rijdt.(reverse lay/stretch)
Omdat de eerste Eng.co op zeker water heeft zal men dus voor een tweede straal makkelijker vanaf deze Eng.Co werken, en de pomp heeft meer dan voldoende capaciteit om meer dan één straal LD te voeden.
Maar soms moet een tweede straal via een andere weg in het pand worden gebracht en dan kan de Battalion Chief de opdracht geven om van de 2e Eng. co een straal in te zetten, omdat die een betere positie heeft. Door de tweede Eng.Co "vrij" te houden en zijn eigen Hydrant te laten nemen kan deze ook makkelijker aan bijvoorbeeld een Tower ladder
gekoppeld worden om het waterkanon te voeden. In NY worden de autoladders niet gebruikt met torenstralen.
En als je dit zo leest valt mij één ding altijd op: ze zijn daar helemaal voorbereid om brand te bestrijden, en hebben hun operationele inzettactiek in tientallen jaren tot in de puntjes fijn geslepen. Moet ik niet in mij eigen keuken kijken, kan nog heel wat verbeterd worden.