0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
1. Waarom zou dat nodig zijn? Er is misschien al genoeg ruimte om bij de patiënt te komen. Daarbij kost het extra tijd en komen er veel glassplinters/stof vrij waar je niet altijd op zit te wachten.2. Als je het voertuig wil stabiliseren is dat een mooie manier om de auto op de blokken te laten rusten. De auto zakt dan een beetje en staat dan vaak steviger.
Dat de achterklep er af moet als je een dak omslag doet is logisch, de hier gekozen methode niet. Ik weet niet waaarom hier de klep niet gewoon geopend is. Misschien op slot, maar dan haal je via de bijrijders kant de sleutels eruit, en kun je hem alsnog openen. Of je drukt hem open via de knop op de afstandbediening. Methode van dakomslag is wel achterhaalt, op deze manier staat het dak rechtop, kunnen aan weerszijde maar twee man het dak maar net rechtop houden en een derde man staat ergens in de auto waar ook de gewonden verzorger zit. En recht onder het rechtop staande dak zit de bestuurder. Tegenwoordig wordt de A stijl in geknipt, de spreider in de knip geztet en het dak losgedrukt van de ruit en horizontaal weg gedraaid. Hierbij kunnen veel meer mensen het dak sturen, en komt het niet wankelend rechtop boven de patient te staan.Banden leeg om te stabiliseren, ook achterhaalt. De banden kunen aanwijzing geven over de oorzaak van het ongeval. die laten we zo als bij aankomst. Blokken plaatsen en voertuig licht optillen en wiggen, keggen aanslaan.