Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1188141 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #3980 Gepost op: 30 juli 2013, 18:26:02
Straks oefenavond, hopelijk is iemand daar die zelf bij het HT zit. Ik zal dan eens vragen waarom er voor zo'n tactiek gekozen is.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #3982 Gepost op: 1 augustus 2013, 16:43:49
N.a.v. dat filmpje van Brielle, iemand die weet waarom er niet gekozen is voor zo'n evac chair? Zomaar een vraag van een leek hoor  8) Die zijn toch over het algemeen niet zo heel breed? Daar kun je -als het moet- best mee naar beneden komen denk ik. Comfortabel is misschien wat anders, maargoed deze actie van het HT vergt ook nogal wat inspanning en tijd. Of was er noodzaak om de man liggend te houden?

Mooie actie van het hoogtereddingsteam iig  O0


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #3983 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:40:06
Citaat van: FP924 link=msg=1188152 date=1375368229
N.a.v. dat filmpje van Brielle, iemand die weet waarom er niet gekozen is voor zo'n evac chair? Zomaar een vraag van een leek hoor  8) Die zijn toch over het algemeen niet zo heel breed? Daar kun je -als het moet- best mee naar beneden komen denk ik. Comfortabel is misschien wat anders, maargoed deze actie van het HT vergt ook nogal wat inspanning en tijd. Of was er noodzaak om de man liggend te houden?

Mooie actie van het hoogtereddingsteam iig  O0

Omdat een evac-chair bedoeld is voor mensen die nog kunnen zitten. Je weet immers niet hoe het trappenhuis er van binnen uitziet...


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #3985 Gepost op: 2 augustus 2013, 14:02:07
Citaat van: FP924 link=msg=1188152 date=1375368229
N.a.v. dat filmpje van Brielle, iemand die weet waarom er niet gekozen is voor zo'n evac chair? Zomaar een vraag van een leek hoor  8) Die zijn toch over het algemeen niet zo heel breed? Daar kun je -als het moet- best mee naar beneden komen denk ik. Comfortabel is misschien wat anders, maargoed deze actie van het HT vergt ook nogal wat inspanning en tijd. Of was er noodzaak om de man liggend te houden?

Mooie actie van het hoogtereddingsteam iig  O0
Ik denk dat een wenteltrap met evac chair niet te doen is.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #3986 Gepost op: 3 augustus 2013, 00:43:37
www.youtube.com/watch?v=2ihtZ9F0Cq0

Brandweer Oisterwijk zorg voor verkoeling tijdens de kindervakantieweek


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #3987 Gepost op: 3 augustus 2013, 01:27:28
Citaat van: FP924 link=msg=1188152 date=1375368229
N.a.v. dat filmpje van Brielle, iemand die weet waarom er niet gekozen is voor zo'n evac chair? Zomaar een vraag van een leek hoor  8) Die zijn toch over het algemeen niet zo heel breed? Daar kun je -als het moet- best mee naar beneden komen denk ik. Comfortabel is misschien wat anders, maargoed deze actie van het HT vergt ook nogal wat inspanning en tijd. Of was er noodzaak om de man liggend te houden?

Mooie actie van het hoogtereddingsteam iig  O0

Los van het probleem van hoe de trap er uit ziet kan er inderdaad ook een medische reden zijn om iemand liggend te willen vervoeren.  Simpel gezegd (daar je zelf zegt leek te zijn  O0) kan bijvoorbeeld de pompfunctie van het hart dusdanig slecht zijn door de aandoening dat je de patient liggend wilt vervoeren om het hart zo min mogelijk te belasten. Maar er zijn nog meer medische redenen te bedenken die neerkomen op 'hemodynamische instabiliteit' zoals dat zo mooi heet. Uiteraard weet ik niet of dit hier het geval was...




elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Vrijwillige brandweer