Aghja, wel bekende "bb"; boerenbrandweer. Boel heisa zoals te zien op de helmen, alle mogelijke afkortingen in allemaal kleurtjes bij 1 persoontje en gigantisch groot kennelijk de afkorting van je naam.. waar het goed voor is? Wie zal het weten.
Persoonlijk zou ik mijn commentaar begonnen zijn bij 'Boel heisa......', dan was het wat meer puur een mening geweest. De wijze waarop je het BB noemt komt inderdaad nogal laatdunkend over en doet denk ik geen recht aan een boel vrijwillige brandweerkorpsen in landelijke gebieden. Als ik bijvoorbeeld naar de mannen en vrouwen van de vrijwillige brandweer hier in het dorp kijk, dan neem ik diep mijn petje voor ze af
. Steeds meer eisen, steeds meer opleidingen (vaak ook nog (deels) op eigen kosten), steeds meer inzetten en dan nog gewoon netjes op tijd 's-morgens bij de baas staan.
Laat ik het er op houden dat ik de gebruikte terminologie 'BoerenBrandweer' in dat verband zie als een eretitel ! (Want zoals Normaal al zong : 'de boer dat is de keerl' en 'de boer is troef')