Ik heb inderdaad misschien teveel naar het reclameplaatje gekeken/geluisterd....
Maar dat was toch een van de redenen dat C2000 er kwam. Hulpdiensten konden hierdoor beter met elkaar communiceren.
In dit specifieke geval was dit juist een aangesproken gelegenheid.
Waarom wordt dit niet gebruikt/gedaan?
Dat het in de beginjaren van C2000 nog niet gedaan werd kan ik begrijpen, men moest er nog aan wennen e.d. (kinderziektes) maar nu het systeem al jaren draait zullen er toch ook de voordelen van gezien moeten worden en b.v. bij bepaalde inzetten directer gecommuniceerd kunnen/moeten worden.
Er zit een beveiliging in dat je niet zomaar de andere diensten kan afluisteren. Zo hebben wij alle politiegroepen in onze porto's staan
en kunnen die selecteren maar omdat onze beveilgingscode anders is dan die van de politie/Kmar kunnen wij die dus niet uitluisteren.
Er moeten hiervoor dusdanig veel via de meldkamer geregeld worden dat die daar ook niet blij van worden als ik die heren/dames mag
geloven. En daarnaast wat is makkelijker, diverse eenheden overschakelen naar een incidentgroep waarvoor je een paar minuten bezig bent
of op de GMK even snel aan elkaar wat vragen en het dan doorgeven? Ik zou ook voor het 2e kiezen, alleen moet er dan inderdaad wel
gegeven door worden gegeven en in de drukte kan dat nog wel eens vergeten worden.