jongens en meiden,
Hoe bizar dit ongeval ook is, laten we een eventueel oordeel even over aan het OM en de rechter?
Speculeren of conclusies trekken vanaf de zijlijn is heel gemakkelijk. Deed ik vroeger ook. Totdat ik mezelf erop betrapte dat een hoop dingen uiteindelijk niet dat bleken te zijn, als waar ik gemakshalve meteen maar even van uitging.
Voorbeeld: Een automobilist die stomdronken in zijn auto stapt en vervolgens een vrouw aanrijd.
Opknopen die vent, was mijn eerste gedachte. Later bleek de automobilist in het ziekenhuis te zijn overleden aan een hersenbloeding. En geen druppel alcohol genuttigd had...
En nog eentje om het af te leren: Wederom een aanrijding, dit keer gelukkig materieel: auto- auto doordat de remmen weigerden omdat ze verkeerd gemonteerd waren. Volgens de aanrijdende partij, dan. Dus vloeken op die knuppels van het garagebedrijf. Wat bleek na onderzoek? De schuldige was dus de chauffeur zelf, die na de APK-keuring, die blinkende nieuwe remschijven eronder uit had gehaald en door verkocht had aan een ander. Was alleen zo stom om de remschoenen niet goed vast te draaien.
Ergo: wacht eerst de onderzoeken even af.