Ongeval auto tegen fietsers, 14 gewonden (GRIP 1) - Arkel 14-09-2007

Auteur Topic: Ongeval auto tegen fietsers, 14 gewonden (GRIP 1) - Arkel 14-09-2007  (gelezen 24426 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

apje

• Forum gebruiker
  • he jij hier
Reactie #30 Gepost op: 16 september 2007, 13:13:24
het is mij ook opgevallend at er telkens over verschillende aantal slachtoffers werdt gesproken,
het is verschrikkelijk dat dit ongeluk gebeurdt is.

Ik hoop echter niet dat de verhalen kloppen die hier oven getikt zijn 9 de vrouw zou agresief zijn geweest) ander kan dit nog wel eens een heel vies staartje krijgen ( poging tot mishandeling? ze stuurde op de andere vrouw af)
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #31 Gepost op: 16 september 2007, 13:39:48
Mwah vind ik poging tot doodslag toch beter op z'n plaats... het was ondertussen geen poging tot mishandeling meer, dat poging kan je weglaten ;)

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #32 Gepost op: 16 september 2007, 16:45:27
jongens en meiden,

Hoe bizar dit ongeval ook is, laten we een eventueel oordeel even over aan het OM en de rechter?

Speculeren of conclusies trekken vanaf de zijlijn is heel gemakkelijk. Deed ik vroeger ook. Totdat ik mezelf erop betrapte dat een hoop dingen uiteindelijk niet dat bleken te zijn, als waar ik gemakshalve meteen maar even van uitging.

Voorbeeld:  Een automobilist die stomdronken in zijn auto stapt en vervolgens een vrouw aanrijd.
Opknopen die vent, was mijn eerste gedachte. Later bleek de automobilist in het ziekenhuis te zijn overleden aan een hersenbloeding. En geen druppel alcohol genuttigd had...

En nog eentje om het af te leren: Wederom een aanrijding, dit keer gelukkig materieel: auto- auto doordat de remmen weigerden omdat ze verkeerd gemonteerd waren. Volgens de aanrijdende partij, dan. Dus vloeken op die knuppels van het garagebedrijf. Wat bleek na onderzoek? De schuldige was dus de chauffeur zelf, die na de APK-keuring, die blinkende nieuwe remschijven eronder uit had gehaald en door verkocht had aan een ander. Was alleen zo stom om de remschoenen niet goed vast te draaien.

Ergo: wacht eerst de onderzoeken even af.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 16 september 2007, 17:43:26
Even een aanvulling, ik heb ook al gezegd in 'mijn stukje' "Wat ik gehoord heb is dat die groepen vaak wat breder reden". Dus, die groep kan ook irritatie opgewekt hebben. Iedereen weet hoe groepen scholieren rijden, en omdat die scholieren naar een Christelijke school gingen, en daar vaak veel mensen ver vandaan heen gaan, heb je het toch al snel over grote, >15 mensen, groepen.
*leegheid*

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 16 september 2007, 17:50:00
Even een aanvulling, ik heb ook al gezegd in 'mijn stukje' "Wat ik gehoord heb is dat die groepen vaak wat breder reden". Dus, die groep kan ook irritatie opgewekt hebben. Iedereen weet hoe groepen scholieren rijden, en omdat die scholieren naar een Christelijke school gingen, en daar vaak veel mensen ver vandaan heen gaan, heb je het toch al snel over grote, >15 mensen, groepen.

::) Dat heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #35 Gepost op: 16 september 2007, 17:55:44
Denk ook niet dat ze specifiek dat bedoeld. Er zijn bepaalde regionale scholen waar leerlingen uit de wijde omtrek naartoe fietsen. Die wachten op bepaalde punten op elkaar en zodoende krijg je onderweg een steeds grotere groep...  :|

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 16 september 2007, 18:05:07
Oke mensen, het mag dan wel een strenge refoschool zijn, maar volgens mij rijd de jeugd van alle scholen in grote groepen samen naar school, en rijden ze allemaal even oveilig en  denken ze allemaal alleen maar aan zichzelf  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #37 Gepost op: 16 september 2007, 18:11:27
Heeft er inderdaad niets mee te maken. En als je een grote afstand moet fietsen wacht je op elkaar. Ik erger mij soms ook te pletter hier in de polder.... >:(

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 16 september 2007, 18:26:33
Denk ook niet dat ze specifiek dat bedoeld. Er zijn bepaalde regionale scholen waar leerlingen uit de wijde omtrek naartoe fietsen. Die wachten op bepaalde punten op elkaar en zodoende krijg je onderweg een steeds grotere groep...  :|
Dit bedoelde ik inderdaad ;) Op een openbare school heb je dat (hier in ieder) geval minder snel, omdat er voor iedereen op een half uur fietsen afstand wel 1-4 scholen zitten waar je heen kunt. Christelijke scholen zijn wat minder wijdverbreid, daarom zei ik het er bij :)
*leegheid*

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 1 november 2007, 13:36:54
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2007%2Fnovember%2FOnduidelijkheid%20fietsongeluk%20Arkel%20blijft

Onduidelijkheid fietsongeluk Arkel blijft
1 november 2007

De politie heeft nog geen idee wat de toedracht is van het verkeersongeluk in Arkel anderhalve maand geleden, waarbij dertien fietsers gewond raakten.

Een 45-jarige vrouw uit Gorinchem reed toen op de Vlietskade in op een groep scholieren. Acht scholieren en de automobiliste moesten naar het ziekenhuis. Drie van hen waren er ernstig aan toe. Van hen zijn er nog twee aan het revalideren.

De politie heeft niet kunnen achterhalen hoe hard de vrouw heeft gereden. Uit onderzoek is alleen gebleken dat de snelheid van haar auto op het moment van de botsing zo'n 30 kilometer per uur was.

De vrouw verkeerde niet onder invloed van drank, drugs of medicijnen. De politie bekijkt nog of ze aan het bellen was. Op medisch advies is de vrouw zelf nog altijd niet gehoord.

Als alle onderzoeken zijn afgerond neemt justitie een besluit over eventuele vervolging.