Officiële hulpverleningsstriping Reddingsbrigades

Auteur Topic: Officiële hulpverleningsstriping Reddingsbrigades  (gelezen 7308 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 15 september 2007, 15:22:09
Kees,

ik heb ook geen communicatie wetenschappen gestudeerd, maar volgens mij moet het logo voldoen aan het KISS principe en een simpele boei of iets dergelijks zegt meer dan duizend woorden.

RR (Tuurlijk weer een nieuw logo en alle randartikelen weer vervangen)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #11 Gepost op: 15 september 2007, 18:53:32
is dit geen ideetje?

dan behouden we een beetje het houde en tis een simpel logo.

Groet Maarten

[verwijderd door de beheerder]


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 15 september 2007, 21:34:00
Hoeven we ook weer niet die net nieuw aangeschafte kleding van nieuwe logo's te laten voorzien.
Als dan de boel allemaal veranderd is gaan we weer inzetten op een wijziging naar europeese striping en begint de kermis van voor af aan. Hoe bedoel je geld wegsmijten.  :(
Nu snap ik ook steeds beter (daar moet je schijnbaar een bepaalde leeftijd voor bereiken) dat voor het uitgeven van de nieuwe leerboeken werd gezegd dat ik te hard wilde door eerst de opleidingen te vereenvoudigen en internationaal te standaardiseren. Dan kan er mogelijk te weinig aan worden verdiend, in geld of prestige.

Kees (die wel een beetje gek is maar nog net niet gek genoeg)  8)


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2007, 23:20:26
Eens dat een nieuw logo geld kost. Laat duidelijk zijn dat we hier zo scherp mogelijk naar kijken. Daarom doen we het ook nu, nu de nieuwe striping ingevoerd wordt. En op de kleding staat nu over het algemeen alleen de letters reddingsbrigade en niet het RedNed logo (vaak brigadelogo). En die vervangen we stapsgewijs, zoals alles. En we proberen subsidie/sponsoring te krijgen voor de  uitrol.

Dus we gaan voor eenheid en er valt best e.e.a. te ontwerpen, kijk naar het politielogo.

Ik neem aan dat er nu vier aanmeldingen in ieder geval zijn voor de klankbordgroep....

Luc


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 17 september 2007, 16:52:49
Ik denk dat je dan toch nog eens beter naar de kleding en het redned logo moet kijken Luc.
En die sponsoring is leuk maar alles kost geld en is dus niet gratis maar wordt uiteindelijk door iemand (Jan Punt = ik) betaald.

Kees  8)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #15 Gepost op: 25 september 2007, 23:08:59
Als ik kijk naar de brandweer dan hebben die een forse stap vooruit gemaakt.

Men was erg gehecht aan de eigen nogal achterlijke symbooltjes en nu zie je dat het nieuwe logo overal gebruikt wordt. Wat mij betreft is het geld voor dat logo uitstekend besteed.

Als reddingsbrigade hebben we het probleem dat het logo op oranje, geel en rood moet voldoen. Tenzij de kleurstelling eerst gelijkgetrokken wordt lijkt mij een logo in goud de enige mogelijkheid. Eventueel zou helder wit ook nog kunnen. Sowieso ben ik voorstander van de tekst in wit.

Aardig is dan als de 3 (of 4) taken terugkomen in het nieuwe plaatje en als naam lijkt mij reddingsbrigade voldoende. Met voor lokale toepassing de plaatsnaam daaronder.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #16 Gepost op: 26 september 2007, 07:10:56
Als ik kijk naar de brandweer dan hebben die een forse stap vooruit gemaakt.

Men was erg gehecht aan de eigen nogal achterlijke symbooltjes en nu zie je dat het nieuwe logo overal moet worden gebruikt wordt(helaas!!!). Wat mij betreft is het geld voor dat logo uitstekend besteed.



Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2007, 08:00:15
Als ik kijk naar de brandweer dan hebben die een forse stap vooruit gemaakt.

Men was erg gehecht aan de eigen nogal achterlijke symbooltjes en nu zie je dat het nieuwe logo overal gebruikt wordt. Wat mij betreft is het geld voor dat logo uitstekend besteed.

Als reddingsbrigade hebben we het probleem dat het logo op oranje, geel en rood moet voldoen. Tenzij de kleurstelling eerst gelijkgetrokken wordt lijkt mij een logo in goud de enige mogelijkheid. Eventueel zou helder wit ook nog kunnen. Sowieso ben ik voorstander van de tekst in wit.

Aardig is dan als de 3 (of 4) taken terugkomen in het nieuwe plaatje en als naam lijkt mij reddingsbrigade voldoende. Met voor lokale toepassing de plaatsnaam daaronder.

Let er op, dat logo's , beeldmerken en woordmerken dan ook goed gedeponeerd wordt.   onthoud ook dat het woord "reddingsbrigade" niet alleen voorbehouden is aan RedNed aangesloten reddingsbrigades. en dat ook niet water gerelateerde teams, dit woord in hun naam hebben staan.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2007, 18:40:46
Ik heb naamsbescherming voor Audio Rent.

Maar aan Delta Audio Rent of Audio Rent Almere kan ik weinig doen, daar is "geluids Verhuur" in het Engels te algemeen voor.

Reddingsbrigades Nederland zal te claimen zijn. Reddingsbrigade Huizen ook wel. Maar als iemand dan met Reddingsbrigade Gooimeer komt kun je er niets aan doen.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2007, 10:34:05
Waarom al dat gezeur over de verpakking als het produkt nog niet op orde is?
Het lijkt wel een pak koekjes, als het maar lekker oogt oogt in de schappen, maar vergeet niet dat als ze niet te vreten zijn er niemand nog zo'n pak koopt (of doen we dan simpelweg weer een andere verpakking erom?).

Kees  8)