Grote brand boerderij - Grouw 16-09-2007

Auteur Topic: Grote brand boerderij - Grouw 16-09-2007  (gelezen 6385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hellfighter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2007, 00:48:13
Hoi,

Gezien de foto's snap ik niet helemaal waarom de woning ook is verbrand!?!? :|


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2007, 08:17:30
Zullen we eerst even afwachten totdat je voorbarige conclusie's gaat trekken  ::)
Vind het een beetje erg raar dat je meteen al met een beschuldigende vinger gaat wijzen, terwijl je niets hebt om je theorie te onderbouwen.


Het is geen conclusie??? simpel een constatering.   :(    en ik heb naar niemand de beschuldigde vinger gewezen.

en anders was ik wel begonnen over dakdekkers of loodgieters......


Daar ben ik laatst nog geweest voor me werk :S

He  fireblade,,   vertel eens wat voor werk doe jij?   >:D


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2007, 16:58:15
Hoi,

Gezien de foto's snap ik niet helemaal waarom de woning ook is verbrand!?!? :|
???

Die woning zat aan de stal vast (dit is te zien op de googlemaps afbeelding die ik ook heb geplaats). De stal zal aardig warm zijn geworden tijdens het verbranden. Dan is het een kwestie van tijd voordat het huis ook begint als er geen (goede) brandscheiding is.


112Owolde

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 september 2007, 18:34:34
He  fireblade,,   vertel eens wat voor werk doe jij?   >:D

Het bedrijf zal ik niet noemen, maar we vallen in onder de installatie branche.

Overigens al bijna 2 maand terug. Toen waren ze er druk bezig met verbouwen. Overigens knap lastig om er te komen. Als je het pad naar de boederij neemt die is al redelijk smal, bij de boerderij moet je nog over een heel smal bruggetje. Betwijfel ook of men daar met een TS wel over heen kon.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #14 Gepost op: 19 september 2007, 20:46:29
Hoi,

Gezien de foto's snap ik niet helemaal waarom de woning ook is verbrand!?!? :|

ik wilde het niet zeggen omdat ik het dan altijd weer beter weet.................. maar de voorzet is nu gedaan en dan durf ik ook mijn mening wel te geven aan de hand van de foto's die te zien zijn! aan die schuur moet je geen druppel water meer spenderen en zet je toch helemaal in op redden van boerderij? ok als hij dan toch overslaat heb je binnen een klein brandje en maak je dit toch met hd uit? en je laat dan toch niet van voor tot achter alles afbranden?


Hellfighter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #15 Gepost op: 20 september 2007, 11:39:01
Indd, precies wat ik wilde zeggen, als je gezien de eerste foto's direckt op de woning inzet moet dit te redden zijn.
Nogmaals, gezien de foto's he!!!!


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #16 Gepost op: 20 september 2007, 16:04:33
Makkelijk om te zeggen hoe het gedaan had moeten worden.
Je weet niet het verhaal achter  de inzet, welke informatie de leidinggevende had, en welke middelen hij had.

Maar moet je (gezien de discussie van instortingsgevaar) een huis gaan betreden of benaderen wanneer hier niks te winnen valt, dat willen zeggen geen levens te redden zijn. Moet je daar zelf risico voor gaan lopen??????
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Hellfighter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #17 Gepost op: 20 september 2007, 19:39:50
Nogmaals, als ik de eerste foto's bekijk stort die boerderij nog niet echt in en zie ik weinig vuur, misschien staat de andere kant wel voledig in de gloria!?
en ik ken de omstandigheden niet nee, dat klopt, maar hier had ik toch echt een poging gewaagd.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #18 Gepost op: 20 september 2007, 22:04:16
Makkelijk om te zeggen hoe het gedaan had moeten worden.
Je weet niet het verhaal achter  de inzet, welke informatie de leidinggevende had, en welke middelen hij had.

Maar moet je (gezien de discussie van instortingsgevaar) een huis gaan betreden of benaderen wanneer hier niks te winnen valt, dat willen zeggen geen levens te redden zijn. Moet je daar zelf risico voor gaan lopen??????

coen,

er word aan de hand van foto's wat verteld. tuurlijk zijn we er niet bijgeweest! maar jij weet net zo goed als ik dat het even duurt wanneer je een woning van voor tot achter zo moet laten branden als je erbij staat! ja voor de foto's is het prachtig! maar wat voor informatie die leidinggevende ook had ook al zijn er geen mensen meer binnen dan moet je in mijn ogen toch echt naar binnen toe als het nog niet brand als de brw er is. die loods is helaas pindakaas maar als je daar op in gaat zetten en je water op is en het niet uit is en je op water moet wachten ja dan kan het inderdaad wel even duren en kan de woning wel zo mooi branden. en aan de hand van deze foto's durf ik wel voorzichtig te roepen zonder er zelf bijgeweest te zijn dat de inzet in ieder geval anders had gekund en dat de boerderij zeker met minder schade deze brand had kunnen overleven.

maar voor het instortingsgevaar vind ik dat daar in het begin stadium nog niet eens over gesproken mag worden als er nog geen vuur is of ga je in thuis ook niet meer naar binnen om te eten en te slapen want dat is hetzelfde instortingsgevaar ;)


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #19 Gepost op: 21 september 2007, 08:04:39
Ik zou er toch 5 keer over nadenken voor ik mijn manschappen daar naar binnen zal sturen. Personeelsbelang gaat bij mij boven economisch belang. En daar ga ik dus geen risico voor lopen. Iemand anders zijn probleem wordt niet ons (brandweer) probleem.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!